کودکان بیش از 4 هزار عکس  از کاروان نمادین امام رضا (علیه‌السلام) گرفتند

دبیر اولین مسابقه‌ی عکاسی جاده ولایت از ارایه‌ی 4 هزار و 267 قطعه عکس گرفته شده توسط کودکان و نوجوانان از آیین ورود نمادین کاروان امام رضا(علیه‌السلام)در این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عبدالنبی شاکریان ضمن ارایه گزارشی از دو جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی و عکاسی جاده ولایت گفت: برای نخستین بار در استان خوزستان و در شلمچه، هم‌زمان با برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام، اولین مسابقه عکاسی رضوی جاده‌ی ولایت توسط کانون استان برگزار شد.
وی افزود: با وجود گرمای طاقت‌فرسای شلمچه، حضور بیش از دویست عکاس کودک و نوجوان از نکات قابل توجه این مراسم بود که طی آن تعداد 4 هزار و 267 قطعه عکس توسط دبیرخانه دریافت شد.
شاکریان تصریح کرد: بر اساس گزارش دبیرخانه، در این مسابقه در گروه سنی 7 تا 9 سال از 54 عکاس حاضر  561 عکس، در گروه سنی 10 تا 12 سال از 101 عکاس 2 هزار و 42 عکس و در گروه سنی 13 تا 16 سال از 52 عکاس تعداد یک هزار و 664 عکس دریافت شد.
شاکریان یادآور شد: تمامی عکس‌های دریافتی در این مسابقه شایسته تقدیر هستند اما از این تعداد دویست    قطعه عکس به‌عنوان بر‌ترین‌ انتخاب شده و پس از بررسی‌ها و داوری، 12 عکس  به عنوان برگزیده معرفی شد.
وی همچنین در مورد سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی نیز عنوان کرد: در مرحله اول در مجموع 11 هزار و 420 نفر شرکت در این جشنواره کردند که در گروه سنی"الف و ب" (اول تا سوم دبستان)، 4 هزار و 785 نفر، گروه سنی"ج" (چهارم و پنجم دبستان)، 3 هزار و 567 نفر، گروه سنی"د" (ششم دبستان و دوره‌ی راهنمایی)، 2 هزار و 392 نفر و گروه سنی"ه" (دوره دبیرستان) 676 نفر حضور داشتند.
وی افزود: پس از پایان داوری مرحله اول 5 هزار و 895 نفر توانستند جواز حضور در مرحله‌ی دوم را کسب کنند.
مدیر کل کانون خوزستان با اشاره به این که از اول تا 8 شهریور ماه مرحله دوم این جشنواره برگزار شد توضیح داد: در این مرحله نیز 2 هزار و 249 نفر در گروه سنی "الف وب "، 2 هزار و 296 نفر در گروه سنی "ج"، 960 نفر در گروه سنی "د" و 177 نفر نیز در گروه سنی "ه" در مرحله‌ی دوم شرکت کردند تا در نهایت از میان نفراتی که امتیاز لازم را کسب کرده بودند از هر گروه سنی 3 نفر به عنوان برگزیده انتخاب و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
 مراسم پایانی سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی و اولین مسابقه عکاسی جاده‌ی ولایت روز، 18 شهریور با حضور مسوولان ستادی و استانی در سالن نمایش مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد.