معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پرده‌خوانی رضوی در مشهد

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پرده‌خوانی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راضیه باباخانی دبیر این جشنواره در مراسم پایانی این جشنواره گفت: نخستین جشنواره ملی پرده‌خوانی با حضور 118 گروه از 18 استان کشور برگزار شد.
مدیرکل کانون استان خراسان رضوی گفت: با نظر هیات داوران پرده‌خوانان استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، کرمان و اصفهان در بخش‌های مربی، عضو، نویسنده، تصویرگری پرده و خلاقیت‌های ویژه حایز رتبه‌های برتر شدند.
در این آیین مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر امور بازرگانی کانون کشور نیز، پرده خوانی رضوی را هنری دینی و رویکرد آن را شناخت زندگی اولیا دین دانست.
مرتضی حیدری گفت: این جشنواره در عرصه ترویج سیره رضوی ظرفیت‌های علمی کانون را گسترش می‌دهد زیرا هنر پرده‌خوانی از پشتوانه‌ای قوی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تجربی و شناختی برخوردار است.
وی ترویج و اشاعه جشنواره‌های رضوی را در مراکز کانون تحول و جهشی در فعالیت‌های این مراکز دانست و از مربیان خواست تا از فعالیت‌های خنثی دوری کنند.
بر اساس رای گروه داوری جشنواره پرده‌خوانی رضوی در بخش مربی برگزیده، هیات داوران هیچ یک از شرکتکنندگان را حایز رتبه نخست ندانست و قاسم سیدی مقدم برای نمایش‌نامه "شیران پرده" از خراسان رضوی رتبه دوم و مربیان: محمود خرقانی و سیدسجاد موسوی برای نمایش‌نامه "سرخ سبز" از خراسان رضوی رتبه سوم این بخش را بدست آوردند.
در بخش عضو برگزیده، صابر لکزیان و حسین حاتمی برای نمایش‌نامه "سقاخانه اسماعیل طلا" از خراسان رضوی رتبه اول، مریم و مینا حیاتی برای نمایش‌نامه "نزول باران" از خوزستان رتبه دوم و فاطمه رحیمی برای نمایش‌نامه "نماز باران" از کرمان رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین خراسان رضوی در بخش نویسنده برتر این جشنواره موفق به کسب سه رتبه اول تا سوم شد که این رتبه‌ها به ترتیب توسط سمیه سلامی‌راد برای نمایش‌نامه "سقاخانه"، علی اکبر حلیمی برای نمایش‌نامه "شیران پرده" و روح الله غیاثی‌نژاد برای نمایش‌نامه "مرد سلمانی" دریافت شد.
نسرین واحدی برای نمایش‌نامه "سقاخانه" از خراسان رضوی رتبه اول، بنت‌الهدی سالاری برای نمایش‌نامه "طب‌الرضا" از خراسان رضوی رتبه دوم و نمایش‌نامه "مسافر کاروان" از اصفهان رتبه سوم را در بخش تصویرگری برتر این جشنواره بدست آوردند.
گفتنی است در آیین پایانی جشنواره از برگزیدگان استانی نیز تقدیر شد و پرده‌خوانی «ضامن آهو» توسط ارمیا غنی خردسال‌‌ترین عضو شرکت کننده در جشنواره و اجرای سرود امام رضا-علیه‌السلام- توسط گروه «خورشید» و پرده‌خوانی "منتشا" توسط خدیجه مهدوی از تهران اجرا شد.
این مراسم روز 18 شهریور در مشهد برگزار شد.