برگزیدگان جشنواره سراسری نشریه‌نگاری رضوی معرفی شدند

چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مراسم 12 گروه برتر نشریه‌نگاری رضوی از بین بیش از 1هزار و پانصد نشریه الکترونیکی و کاغذی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.
 در این مراسم حجت‌الاسلام‌ الیاس ابراهیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به سفر تاریخی حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به ایران، آن را نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و افزود: این سفر که با استقبال گسترده مردم در تمامی شهرها همراه بود موجب تعمیق ارادت و دل‌دادگی بیشتر ایرانیان به ائمه معصومین(علیه‌السلام) و شخصیت بی‌نظیر امام رضا(علیه‌السلام) و نیز گسترش فرهنگ علوی و رضوی شد.
وی تصریح کرد: مامون تصور می‌کرد با شهادت امام رضا(علیه‌السلام) می‌تواند نور علوی و رضوی را خاموش کند در حالی که این نور الهی هرگز خاموش نمی‌شود و پس از شهادت ایشان نیز این نور با تلالو بسیار همراه شد و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر سال بر دل‌دادگان حضرتش افزوده می‌شود.
ابراهیمی با بیان این که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای علمی و فرهنگی بسیاری در حوزه رضوی صورت گرفته است، جشنوارهای رضوی را یکی از این فعالیت‌های مهم دانست.
مدیرکل کانون آذربایجان‌شرقی هم‌چنین فعالیت‌های کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) را از موثرترین برنامه‌ها و فعالیت‌های رضوی در سطح کشور عنوان کرد.
وی واگذاری میزبانی جشنواره نشریه‌نگاری رضوی به آذربایجان‌شرقی را یکی از برکات فعالیت‌های امداد فرهنگی کانون در مناطق زلزله‌زده استان دانست و از مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون در این زمینه قدردانی کرد.
ابراهیمی افزود: 5 هزار کودک و نوجوان و هزار مربی بیش از 1500 نشریه الکترونیکی و کاغذی را به جشنواره ارسال کرده‌اند و این نشان از استقبال خوب مخاطبان از جشنواره دارد.
این مراسم با قرائت بیانیه هیئت داوران جشنواره و معرفی 12 گروه برتر نشریه نگاری به کار خود پایان داد.
هیئت داوران در بیانیه خود با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت نشریه‌نگاری به عنوان فعالیتی مهم فرهنگی، توسعه کیفی نشریه‌ها به لحاظ محتوا و توجه به اصول نشریه‌نگاری را در اغلب آثار ارایه شده به دبیر خانه چهارمین جشنواره نشریه‌نگاری رضوی مورد تاکید قرار داده است.
بر اساس اعلام نظر داوران در بخش نشریات کاغذی و در گروه سنی کودک، "مرکز شماره2 کانون صفا شهر از استان فارس"،"مرکز شماره یک کانون کاشان از استان اصفهان" و "مرکز شماره4 تبریز از استان آذربایجان‌شرقی" رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در این بخش و در گروه سنی نوجوان نیز عنوان‌های اول تا سوم به ترتیب به مرکز "هشتگرد از استان البرز"،"مرکز اندیشه از استان تهران" و "مرکز رامسر از استان مازندران" رسید.
در بخش نشریات الکترونیکی و در گروه سنی کودک، نشریات "مرکز سراب از استان آذربایجان‌شرقی"،"مرکز شماره 4 کرمان" و مرکز اقبالیه از استان قزوین" توانستند رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورند.
در این بخش و در رده‌های سنی نوجوان نیز رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به "مرکز مهریز از استان یزد"،"مرکز مشکین شهر از استان اردبیل" و "مرکز فراگیر شماره 21 تهران" اختصاص یافت.
آیین پایانی چهارمین جشنواره سراسری نشریه‌نگاری رضوی که در آن محمد‌باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون نیز حضور داشت با استقبال گسترده خانواده‌ها همراه بود و ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، از گروه‌های برتر نشریه‌نگاری تجلیل شد.