معرفی الگوهای دینی و کسب تجربه‌های مذهبی، هدف جشنواره‌های رضوی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره‌های رضوی به دنبال معرفی الگوهای دینی و اسلامی و شناخت استعداد‌های بچه‌هاست آن‌ها وقتی الگوی خود را بیابند مسیر خود را نیز به درستی پیدا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدباقر آدوسی در مراسم پایانی چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی در تبریز در عین حال تصریح کرد که بهترین الگوها ائمه معصومین(ع) هستند. و کانون برای آن که پرورش فکری بچه‌ها به درستی محقق شود از این الگوها بهره می‌برد.
وی با اشاره به اینکه بهترین دوران پرورش فکر برای بروز و ظهورشخصیت، دوران کودکی و نوجوانی است گفت:
"محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون" در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری نشریهنگاری رضوی با بیان این که رسالت کانون پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان است تصریح کرد: هر انسانی نیاز به مربی دارد تا عقل و تفکر بالقوه خود را آشکارکند و رسالت کانون همین آشکار کردن فکر، عقلانیت و خردورزی در کودکان و نوجوانان است.
معاون فرهنگی کانون خطاب به خانواده‌ها ومربیان تربیتی با اشاره به مولفه‌های تربیتی به ویژه مولفه‌های اعتقادی، ایجاد حس و رغبت و لذت‌ها‌ی دینی را در بچه‌ها و نیز کسب تجربه‌های مذهبی را از جمله این مولفه‌ها دانست و گفت: بعد از حس و تجربه، نیاز به یک سری اصول در مباحث دینی داریم.
وی تاکید کرد: بچه‌ها وقتی اصول را یاد گرفتند یک نوع پایبندی در درون آن‌ها ایجاد می‌شود و این پایبندی نه با اجبار بلکه با رغبت به دست می‌آید.
"آدوسی" در همین حال گفت که بچه‌ها پس از این خودشان مسیر را طی کنند و بهترین کار مربیان آن است که گام به گام با آن‌ها حرکت کنند.
معاون فرهنگی کانون با بیان اینکه کانون برای چهارمین سال است که جشنواره  نشریه‌نگاری را برگزار می‌کند و امسال با برگزاری 16 جشنواره رضوی بیش از 45 هزار اثر در موضوع‌های رضوی از سوی کودکان و نوجوانان تولید شده است گفت: هرچند که تعداد و کمیت برای کانون مهم نیست بلکه فرآیند طی شده اهمیت دارد با این حال آثار بسیار خوبی نیز تولید شده است.
 آدوسی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت نشریه‌نگاری گفت: نشریه‌نگاری یک قالب و یک ابزار است تا از راه آن استعداد بچه‌ها وخلاقیت‌های هنری، ادبی و فرهنگی آنان آشکار شود.
وی از"حجت‌الاسلام ابراهیمی" مدیرکل و همکاران کانون استان آذربایجان شرقی به جهت برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی شنبه 23 شهریور با معرفی برگزیدگان به کار خود در تبریز پایان داد.