کتاب برترین آثار جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان رونمایی می‌شود

مجموعه شعر "کبوترانه" (شامل برترین آثار شعر کودک و نوجوان رضوی) در آیین پایانی جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، در این کتاب علاوه بر چاپ 12 اثر برگزیده جشنواره، پنجاه و نه اثر برتر به انتخاب هیات داوران جشنواره از میان 1541 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر شده است.
در ابتدای این کتاب،مسعود گنجعلیخان حاکمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان و دبیر اجرایی نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در پیامی کوتاه میزبانی اولین جشنواره سراسری شعر کودک و نوجوان را افتخاری برای کانون کرمان عنوان کرده است.
گنجعلیخان حاکمی در ادامه این پیام آورده است: " از همان ابتدا که صدای نقاره خانه‌ها نواخته می‌شد قلب‌مان تپیدن گرفت و قلب پاک و معصوم هزاران کودک و نوجوان در سراسر کشور نیز به تپش درآمد تا دست به قلم شوند و با پاک‌ترین و خالصانه‌ترین واژه‌ها کبوتر زائر حریم ملکوتی‌اش شوند."
وی عنوان کرده است: مجموعه شعر "کبوترانه" حاصل پرواز پاک و دل‌دادگی کودکان و نوجوانان ایرانی است تا گره پشت پنجره‌های فولاد دخیل ببندند و امید که تمام این گره‌ها به دست نورانی و مبارک علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) گشوده شود.
بر اساس این گزارش 12 برگزیده نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در 4 گروه سنی قرار است در مراسم پایانی جشنواره که روز 19 شهریور به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود جوایز خود را دریافت کنند.
پیشتر اسامی این منتخبان توسط اعضای گروه‌ داوری جشنواره شامل فاطمه جعفرزاده، فاطمه شهبا و حامد حسین‌خانی اعلام شده بود.
آثار این برگزیدگان از میان 1541 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در کرمان انتخاب شده است.
در همین حال 12 اثر برگزیده جشنواره در وبلاگی به نشانی www.kanoon-poem-razavi.blogfa.com  در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.