نمایش کتاب‌های دست‌ساز کودکان ایرانی با موضوع رضوی در زاهدان

مجموعه‌ای از 1826 کتاب دست‌ساز کودکان و نوجوانان سراسر کشور هم زمان با پایان سومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی در زاهدان و در قالب یک نمایشگاه، جلوه‌ای از عشق و ارادت بچه‌های ایرانی به حضرت امام رضا(علیه‌السلام) را به تصویر کشیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره صبح روز 20 شهریور 1392 با معرفی برگزیدگانش در حالی به کار خود پایان داد که به گفته‌ی فرخ سالاری مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان تاکنون در سه دوره این جشنواره بیش از 15هزار کودک و نوجوان شرکت کرده‌اند.
در همین حال  رجب‌علی شیخ‌زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز، در پایان بازدید از آثار کتاب‌سازی نمایشگاه گفت: کتاب‌های موجود در بازار امروز که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است، ایده‌ی نویسندگان بزرگسال است، در حالی که ما امروز شاهد 1826 کتاب هستیم که ایده آن متعلق به کودکان است.
وی اضافه کرد: نویسنده بزرگ‌سال ذهنیت دوران کودکی ‌خود را - که مربوط به دهه‌های قبل است - به تصویر می‌کشد، در حالی‌که کودکانی که خالق این آثار هستند اندیشه‌های کودکان امروز را به تصویر کشیده‌اند تا بزرگترها ببینند و بخوانند.
حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برگزاری این‌گونه جشنواره‌های فرهنگی گفت: برگزاری این جشنواره، زیر ساخت‌های تحول در عرصه کتاب کودک و نوجوان را فراهم می‌کند و استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان را  در عرصه تصویرسازی و تألیف به نمایش می‌گذارد.
دانشی در ادامه گفت: خوش‌بختانه سطح کیفی آثار جشنواره نسبت به سال گذشته در سطح بالاتری قرار گرفته است و ما امیدواریم پدیدآورندگان کتاب‌های امروز، با خلاقیت و توانمندی خود، مؤلفان بزرگی برای آینده ایران اسلامی باشند.
 همچنین محمود خواجه‌محمود، مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از همه‌ی کسانی که برای ترویج معارف فرهنگ رضوی قلم می‌زنند، گفت: زمانی که وارد کانون شدم احساس کردم وارد اقیانوس بیکرانی از ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع) شده‌ام.
خواجه محمود در ادامه خاطر نشان کرد: نکته جالب توجهی که در مجموعه آثار کودکان دیده می‌شد پیام وحدت بود، زیرا من آثاری را مشاهده کردم که ارادت کودکان اهل سنت و شیعه را به امام رضا (علیهم السلام ) نشان می‌داد و امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره هم‌چنان سرفصلی برای گسترش فرهنگ رضوی باشد.
وی با تاکید بر اهمیت تشویق کودکان و نوجوانان شرکت کننده یادآور شد: اگر کودکان به نحو مطلوبی تشویق شوند، مخاطبانی که در دوره‌های گذشته در برگزاری جشنواره سهیم نبودند برای حضور در جشنواره رغبت بیشتری خواهند داشت.
سومین نمایشگاه آثار کتاب‌سازی فرهنگ رضوی از تاریخ 20 شهریور الی 5 مهرماه 1392 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای حضور علاقه‌مندان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان واقع در خیابان جمهوری خواهد بود.
 
 انتشار نشریه آسوکه، ویژه جشنواره
ویژه نامه سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی نیز به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در اختیار میهمانان جشنواره قرار گرفت.
 این برای سومین سال پی در پی است که  ویژه‌نامه "آسوکه" هم‌زمان با برگزاری جشنواره کتاب‌سازی رضوی منتشر می شود.
این ویژه نامه در 8 صفحه رنگی با مدیر مسوولی فرخ سالاری مدیر کل کانون و سردبیری فرید فرهمند کارشناس روابط عمومی کانون استان در اختیار میهمانان قرار گرفت.
در نخستین صفحه از این ویژه نامه صلوات خاصه‌ی امام رضا (ع) به ساحت مقدس ثامن‌الحجج تقدیم شده است، در ادامه بیانیه هیأت داوران، اسامی برگزیدگان کشوری در دو بخش کودک و نوجوان همراه با تصویر صاحب اثر و جلد کتاب و خاطرات اعضای کانون در برگزاری سومین جشنواره کتاب سازی فرهنگ رضوی همراه با گزارش کوتاهی از روند برگزاری این جشنواره آمده است.
سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی روز بیستم شهریور 92 در زاهدان با معرفی برترین کتاب‌سازان کودک و نوجوان به کار خود پایان داد.