علم نجوم در دوره‌ی تربیت مربی کانون کرمانشاه

آموزش علم نجوم در پنجمین دوره‌ی تربیت مربی کانون کرمانشاه، با هدف آموزش چگونگی آشناسازی کودکان و نوجوانان با بخش‌های مختلفی از این علم وسیع صورت می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، آموزش علم نجوم در پنجمین دوره‌ی تربیت مربی کانون کرمانشاه، با هدف آموزش چگونگی آشناسازی کودکان و نوجوانان با بخش‌های مختلفی از این علم وسیع صورت می‌پذیرد.
ستاره‌شناسی یکی از کهن‌ترین علوم است. منجمان قدیم با توجه به مکان خورشید در آسمان و وضعیت ستارگان، زمان را تعیین می‌کردند و به تنظیم تقویم و تعیین فصول و جهات می‌پرداختند. اخترشناسی با رشته‌هایی مانند فیزیک، شیمی، فیزیک حرکت و فضاشناسی فیزیکی و... ارتباط نزدیک دارد. ابزارهای ساده‌ی ستاره‌شناسی از همان ابتدا شناخته شده بودند و ستاره‌شناسان با استفاده از آن‌ها آسمان شب را به دقت بررسی می‌کردند. با اختراع تلسکوپ، تغییر و تحول قابل توجهی در این رشته به وجود آمد و دوران ستاره شناسی جدیدی آغاز شد. 
نجوم یا اَختَرشناسی به دانشِ بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی از جمله: ستاره‌ها، سیاره‌ها، دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و پدیده‌هایی مانند شفق قطبی و تابش زمینهٔ کیهانی گفته می‌شود که منشاء آن‌ در خارج از جو زمین است. اما باید توجه داشت که آنچه در ماورای زمین رخ می‌دهد ارتباط مستقیم با بسیاری از پدیده‌های کره زمین در زمینه‌های مختلف دارد.
بر همین اساس پنجمین دوره تربیت مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با عنوان دوره‌ی مقدماتی چگونگی آشناسازی کودکان و نوجوانان با علم نجوم ویژه‌ی والدین، مربیان و فعالان حوزه‌ی تربیت کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
این دوره شامل موضوعات مختلفی می‌شود از قبیل: آسمان، تفکر، تربیت فلسفی، کاربرد نجوم برای فهم عظمت بینهایت، شگفتی‌های فیزیک و ارتباط با علم نجوم، نجوم و هوش مصنوعی، نجوم به زبان ساده با رویکرد کودک و نوجوان.
موضوعات و اساتید دوره شامل کاربرد نجوم برای فهم عظمت بی‌نهایت با ارائه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عباس محسنی، آسمان، تفکر، تربیت فلسفی، با ارائه‌ی دکتر محمد خیاط‌زنجانی، شگفتی‌های فیزیک و ارتباط با علم نجوم با ارائه‌ی دکتر میلاد پروینی، نجوم به زبان ساده با رویکرد کودک و نوجوان با ارائه‌ی علی قسمتی، نجوم و هوش مصنوعی با ارائه‌ی دکتر علی عادلی، می‌شود.
شیوه‌ی آموزشی دوره به صورت پنج جلسه‌ی آنلاین در ایام تابستان، به صورت هفته‌ای یک جلسه می‌باشد و هزینه‌ی آن با صلوات برای ظهور و سلامتی امام زمان و فرستادن پوستر دوره حداقل برای یک نفر است و برای اخذ گواهی پایان‌دوره پاسخ دادن به سوالات هر جلسه و کسب حداقل نمره‌ی ۵۰ از ۱۰۰ می‌باشد.
مهلت ثبت‌نام در دوره‌ی علم نجوم تا ۱۷ خرداد ماه است و زمان برگزاری آن از ۲۰ خرداد تا ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ در یکشنبه‌ی هر هفته راس ساعت ۲۰:۳۰ و به مدت یک ساعت است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره به کانال ذیل مراجعه نمایند:

 @tarbiyat_kodak_k

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =