نشست رابطان رسانه‌ کانون کرمانشاه

نشست رابطان رسانه در کانون کرمانشاه، با حضور مدیرکل کانون استان و دیگر مسئولان و نوجوانان مراکز کانون استان، در راستای فعالیت‌های نوجوان‌محور و تقویت رسانه در کانون، به صورت حضوری و مجازی صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، نشست رابطان رسانه در کانون کرمانشاه، با حضور مدیرکل کانون استان و دیگر مسئولان و نوجوانان مراکز کانون استان، در راستای فعالیت‌های نوجوان‌محور و تقویت رسانه در کانون به صورت حضوری و مجازی صورت پذیرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع رابطان رسانه‌ای کانون استان و آرزوی تابستانی سرشار از خیر، برکت، نشاط و شادمانی برای آنها، پس از معرفی رابطان رسانه در مراکز استان، گفت: اگر ما در دنیای امروز با ادبیات رسانه پیش نرویم، محو خواهیم شد؛ خیلی از نیازها و مسائل هوش مصنوعی بروندادی از اتفاقاتی است که در برابر بشر قرار گرفته است، اگر در آینده نقش‌آفرینی ما در کانون به سبک سال‌های گذشته باشد؛ کانون حذف خواهد شد؛ زیرا مدل ما با نسلی که شما زیست می‌کنید متفاوت است، در واقع الگوی رفتاری، زندگی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، پرورشی و... در نسل شما با نسل ما فرق دارد.
وی افزود: شما نوجوانان کنشگران اجتماعی هستید و نقش کنشگران کنونی جامعه‌ی ایران را ایفا می‌کنید. دنیای رسانه دنیای نسل شما است و شما هم فرماندهان و سیردهندگان دنیای رسانه خواهید بود. کانون قرار است برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تلاش کند و به شاهد گفته‌ی بسیاری از بزرگانی که هم‌اکنون در جامعه ایفاگر مسئولیت‌های بزرگ هستند: "ما هرچه داریم از کانون است."
زنجانی تصریح کرد: کارکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۵۰ سال پیش با عملکرد امروز آن متنفاوت است چون زبان و نیز کودک و نوجوان فرق کرده است؛ پس ما باید به دنیای رسانه ورود پیدا کنیم و در اجرای کارها تحول به وجود بیاوریم و ببینیم ورود و نقش‌آفرینی کانون و اثر آن در دنیای رسانه تا کجا و در چه حدی است و ما باید از طریق رسانه حضور کودکان و نوجوانان را در کانون و بهره‌برداری آنها را از فعالیت‌ها تقویت کنیم.

نشست رابطان رسانه‌ کانون کرمانشاه
مدیرکل کانون استان تاکید کرد: امروزه با توجه به پیشرفت‌های رسانه‌ای و نقش‌آفرینی آن، ما می‌توانیم در همه‌ی خانه‌ها و روستاها یک مرکز کانون داشته باشیم. اگر ما قادر نباشیم در نظم نوین جهان به دنیای رسانه‌ای ورود پیدا کنیم و نقش‌آفرینی تربیتی در دنیای رسانه را پیش ببریم کم کم رو به زوال خواهیم رفت زیرا رسانه می‌تواند با وجود مفید بودن به یک تهدید جدی نیز تبدیل شود. فضای مجازی دارای تنوع است و ما نباید بگذاریم که حال و هوای خوب دنیای پیرامون عوض شود، اگر از تهدیدها درست استفاده شود می‌توان با استفاده از فرصت‌ها آنها را به رویدادهای تربیت‌محور مبدل نمود و ما می‌توانیم امروز به شکلی جهانی‌تر عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رسانه بسیار مهم است و گستره‌ی اثربخشی آن بسیار است و زمانی که کار رسانه‌ای انجام و برش رسانه‌ای بر روی آن ترتیب می‌دهید، آثار تولید شده در رسانه ماندگار خواهد شد، امپراتوری رسانه و استعمار فرا نو تعبیر امروزی رسانه است. فضای رسانه یعنی اتفاقی که با کمترین هزینه بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم و ما می‌خواهیم کانون را رسانه‌ای کنیم و اتفاقات تنها مختص به فضای مراکز کانون نباشد بلکه آن‌ها را به همه‌ی کودکان و نوجوانان تعمیم دهیم.
محمد خیاط‌زنجانی بیان داشت: با رسانه‌می‌شود خیلی کارها را به انجام رساند و می‌توان با نقش‌آفرینی درست، دغدغه‌های تربیتی خود را در فضای رسانه رقم بزنیم و همه‌ی ما امروز جمع شده‌ایم که با هم اتفاقی را رقم بزنیم و شما به ‌عنوان مشاوران رسانه ای نظر و ایده دهید تا با فراهم نمودن زیرساخت‌های مورد نیاز، کار را پیش ببریم و به سمت و سویی برویم که تحولی متناسب با اصول و باورها داشته باشیم و برای توسعه‌ی در رویدادهای رسانه‌ای در مرکز تمام تلاش خود را به کار  بگیریم. 
در ادامه رابطان رسانه‌ای کانون استان، به صورت مجازی و حضوری، به ارائه‌ی نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و پس از طرح راه‌کارهای لازم توسط مدیرکل کانون استان، در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =