نشست قصه و قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه

با توجه به ضرورت تقویت و ترویج قصه‌گویی در ایران، با حضور اندیشمندان و متفکران عرصه‌ی قصه و قصه‌گویی استان، نشست قصه و قصه‌گویی در کانون استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، با توجه به ضرورت تقویت و ترویج قصه‌گویی در ایران، با حضور اندیشمندان و متفکران عرصه‌ی قصه و قصه‌گویی استان، نشست قصه و قصه‌گویی در کانون استان کرمانشاه برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان ضمن خیر مقدم به حاضرین و اشاره به فعالیت و جشنواره‌های قصه‌گویی گفت: ما باید خارج از جشنواره‌ها قصه‌گویی را تبدیل به یک فرآیند دائم نماییم. قصه‌گویی به نوعی نشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و رویداد مهمی می‌باشد که نباید به‌عنوان یک جشنواره به آن نگاه کرد و قصه‌گویی به معنای یک فرآیند صحیح برای تربیت صحیح کودک و نوجوان در عرصه‌هایی که به سختی می‌توان مباحث تربیتی را طرح نمود.

نشست قصه و قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه
وی افزود: با قصه‌گویی به کودک و نوجوان می‌توان عزت‌نفس داد، حتی به واسطه‌ی قصه‌گویی می‌توان آسیب‌های اجتماعی و مشکلات موجود را از بین برد و در حال حاضر دغدغه‌ی ما این است که نگاه خود را به قصه‌گویی تبدیل به یک نگاه فرآیندی نماییم و قصه‌گویی نباید تنها به‌عنوان یک رویداد و مناسبت باشد.

نشست قصه و قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه
زنجانی تصریح کرد: ما قصه‌گویی را به‌عنوان یک ابزار مهم تربیتی می‌دانیم و با این نوع نگاه دعوت می‌کنیم از صاحب‌نظرانی که راه‌کارها، پیشنهادات و چالش‌های خود را طرح نمایند و کمک کنیم که به نقطه‌ی مطلوب برسیم و به اتفاقات خوب در این زمینه همچون پنجشنبه‌های قصه‌گویی روانسر دامن بزنیم و آنها را حمایت کنیم تا پرورش یافته و به جاهای دیگر استان تعمیم پیدا کنند.

نشست قصه و قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه
مدیر کل کانون استان تاکید کرد: باید برای قصه و قصه‌گویی ارزش قائل شد و نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشت و بروندادهای لازم را ارائه دهیم و تا حد ممکن نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران عرصه‌ی قصه‌گویی باید تا حد ممکن پیاده‌سازی گردد و ما از جشنواره‌زدگی بپرهیزیم و به طور جدی فعالیت قصه‌گویی را پی بگیریم.
گفتنی‌است در این نشست راه‌های توسعه و ترویج قصه‌گویی، رفع چالش‌های موجود و کشف ظرفیت‌های پنهان قصه‌گویی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در این خصوص راه‌کارهای لازم اندیشیده شد و در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نشست قصه و قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =