درخواست مدیرعامل: محصولات کانون را گسترده‌تر توزیع کنید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین معارفه مدیر جدید بازرگانی، خواستار طراحی ساز و کارهایی برای عرضه‌ی وسیع محصولات کانون به خانواده‌ها شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معرفی رضا کامیاب به عنوان مدیر بازرگانی کانون تازه‌ترین تغییری است که در حوزه‌ی مدیران کانون صورت گرفته است و او از صبح روز 17خرداد 1393 این مسوولیت را به صورت رسمی برعهده گرفت.
در این آیین علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در سخنانی اهمیت بخش بازرگانی و نقش آن را در توسعه‌ی فعالیت‌ها و تولیدات کانون از دو منظر اقتصادی و فرهنگی مورد توجه و تاکید قرار داد.
وی با طرح این دغدغه که محصولات کانون آن گونه که باید و به صورت گسترده در اختیار مخاطبان قرار نمی‌گیرد، یادآور شد که این مشکل تنها مربوط به بخش بازرگانی نیست و باید ساز و کارهای عرضه‌ی محصولات به مخاطبان دست‌خوش تغییر شود.
مدیرعامل کانون در ادامه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌ی توزیع آثار کانون در مدارس اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف بخش بازرگانی این است که محصولات کانون به تمامی کودکان کشور برساند و این در واقع یک مطالبه‌ی ولایی و حاکمیتی است.
حاجیان‌زاده با بیان این که عنوان‌ها و شمارگان کتاب‌های کانون و تعداد مراکز عرضه‌ی آن هرگز پاسخ‌گوی جمعیت 12 میلیونی دانش‌آموزان ایرانی نیست، خاطرنشان کرد که بخش بازرگانی باید با افزایش تعداد مراکز فروش و توزیع محصولات از طریق دیگر کتاب فروشی‌ها و دکه‌ها، همچنین ارتباط با کتاب‌خانه‌های سایر ارگان‌ها و تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس، سطح پوشش تولیدات کانون به شهرها و روستاهای کشور را گسترده‌تر کند.
مدیرعامل کانون در ادامه، افزایش میزان فروش را از منظر اقتصادی نیز مورد تاکید قرار داد و گفت ساختار کانون یک ساختار شرکتی است و دولت تنها یک چهارم از بودجه‌ی کانون را در قالب کمک زیان جبران می‌کند و بیش از 70 درصد بودجه‌ی کانون از محل درآمدهایش تامین می‌شود به همین دلیل باید تلاش کنیم تا کانون بر روی پای خودش بایستد.
وی اضافه کرد: غفلت از اقتصاد در کانون باعث می‌شود تا در دسترسی به بسیاری از اهداف و تلاش‌های فرهنگی دچار مشکل شویم به اعتقاد من بحث اقتصاد مقاومتی در کانون نیز باید جدی گرفته شود و البته این مساله‌ در کانون، به معنی توانمند‌سازی و مقاوم سازی ساختارهای مجموعه است.
حاجیان‌زاده در عین حال با بیان این‌که اکنون شمارگان کتاب‌ها از 5 تا 10 هزار نسخه بالاتر نمی‌رود، تصریح کرد: نشر کتاب باید هزینه‌های خودش را تامین کند کانون به دنبال سودآوری نیست بلکه اگر به خودکفایی دست پیدا کنیم آن‌گاه می‌توانیم توسعه‌ی بیشتری به فعالیت‌های تولیدی کانون بدهیم.
مدیرعامل کانون بر نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در عرضه‌ی محصولات کانون نیز تاکید کرد و گفت روابط عمومی و امور بین‌الملل در کنار بخش بازرگانی و بخش‌های تولیدی باید دست به دست هم دهند تا این آثار به صورت گسترده‌تری در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از کارکنان مدیریت بازرگانی مبنی بر جایگاه این مدیریت در سازمان‌نمای کانون تاکید کرد که این بخش، زیر مجموعه‌ی حوزه‌ی مدیرعامل باقی خواهد ماند و در عین حال شورایی تخصصی نیز ویژه‌ی فعالیت‌های بازرگانی کانون تشکیل شده است.
حاجیان‌زاده از خدمات مرتضی حیدری مدیر سابق بخش بازرگانی کانون نیز قدردانی کرد.
رضا کامیاب مدیر جدید بازرگانی کانون نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت احترام و توجه به نیروی انسانی و کرامت آن به انتظارات مقام معظم رهبری از کانون اشاره کرد و گفت برای تحقق این اهداف باید همت بیشتری به خرج دهیم و به سمت آن افق‌ها حرکت کنیم.
در این آیین حکم انتصاب رضا کامیاب به عنوان مدیر جدید امور بازرگانی کانون توسط مدیرعامل در اختیار وی قرار گرفت.
کامیاب  دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی است و پیش از این مسولیت‌های مانند مدیرمالی و مدیر بازرگانی دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مجلات رشد را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده است.