حسن معزی مدیر کل جدید کانون سیستان و بلوچستان می‌شود

«حسن معزی»، نام مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان است که حکم انتصاب او به امضای مدیرعامل کانون رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی با حکم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، این مسوولیت را از فرخ سالاری مدیرکل سابق کانون این استان تحویل می‌گیرد.
معزی متولد 1347 دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشی است و در آخرین مسوولیت خود عهده‌دار سمت کارشناس مسوول پرورشی آموزش و پرورش استثنایی استان بوده است.
در سوابق این مدیر جدید علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد 8 سال دفاع مقدس از میهن و عضویت در بسیج، سابقه‌های دیگری مانند معاون آموزش و پرورش عمومی استان، مدیر آموزش و پرورش زابل و تدریس در مراکز آموزش عالی استان و مدیریت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در زاهدان و زابل به چشم می‌خورد.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در حکم انتصاب مدیرکل جدید کانون استان از وی خواسته است که به کیفیت بخشی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری، ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم کردن امکان بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان استان از محصولات کانون و شناسایی و جذب کودکان ونوجوانان مستعد برای عضویت در مراکز، همچنین ایجاد ارتباط متقابل میان بخش‌های حوزه ستادی و مراکز فرهنگی با هماهنگی استانداری و تعامل  و همکاری با مسوولان دستگاه‌های ذیربط در استان اهتمام داشته باشد.
بر همین اساس مدیرکل جدید قرار است جایگزین فرخ سالاری مدیر باسابقه‌ای شود که پس از 30 سال خدمت در کانون به جمع پیش‌کسوتان می‌پیوندد و بازنشسته می‌شود.
در همین حال کانون استان سیستان و بلوچستان در آیینی با حضور مدیرعامل، معاون فرهنگی و جمعی از مسوولان استان از خدمات وی قدردانی خواهد کرد.

سالاری فروردین 1392 در حالی به عنوان مدیرکل کانون استان منصوب شد که بیش از 29 سال سابقه‌ی فعالیت فرهنگی در مسوولیت‌هایی مانند مربی فرهنگی، مربی مسوول فرهنگی و کارشناس امور فرهنگی کانون استان سیستان و بلوچستان و داوری جشنواره‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی و سرودهای دینی در سطح استانی و منطقه‌ای و برگزاری جشنواره‌های رضوی، یک هفته با کانون، سرودهای دینی، قصه‌گویی، شعرخوانی و... را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده بود.
وی در سال 1390 از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان کارشناس نمونه کشوری معرفی شد و پیش از آن نیز عنوان‌های مربی مسوول و مربی فرهنگی نمونه کشوری را در کانون به دست آورده بود.