کد خبر: 226378
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
انتصاب عباسعلی دانافر به مدیر کلی کانون استان یزد

با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباسعلی دانافر به عنوان مدیرکل کانون استان یزد جانشین علیرضا جلالی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نخستین حکمی که از زمان انتصاب خود در ماه آذر برای تغییر یک مدیر استانی صادر کرده است این مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر نمونه استان را به سمت مدیرکلی کانون منصوب کرد.
دانافر متولد 1346 در شهر یزد و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی گرایش جامعه‌شناسی است و هم‌اکنون در دوره دکتری رشته جامعه شناسی با گرایش مسایل اجتماعی ایران به ادامه‌ی تحصیل می‌پردازد.
وی که از روز 13 بهمن 1392 مسوولیت اداره‌ی کانون یزد را بر عهده می‌گیرد از سال 1370 به عنوان دبیر دبیرستان‌های  یزد فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد و پس از آن، مسوولیت نمایندگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یزد از 1382 تا 1387، کارشناس مسوول امور تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش استان یزد از سال 1388 تا1389، ریاست گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش وپرورش استان یزد از سال 1389 تا 1391، مدیریت پژوهشکده تعلیم وتربیت آموزش وپرورش استان یزد از سال 1388 تا 1391 و ریاست  اداره برنامه ریزی‌، آموزش و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد از سال1391 را بر عهده داشته است.
در کارنامه‌ی علمی و دانشگاهی وی نیز علاوه بر تالیف چند عنوان کتاب، سوابقی مانند تدریس در دانشگاه آزاد واحد یزد، مرکز آموزش مدیریت دولتی یزد، دانشگاه‌های پیام نور استان، مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) یزد، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یزد حضرت رقیه (س)، دانشگاه فرهنگیان یزد ( تربیت معلم دختران وپسران ) و سر گروهی آموزشی رشته علوم اجتماعی آموزش وپرورش استان یزد به چشم می‌خورد.
 دانافر در شوراها و کمیته‌های تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، ستاد شهر سالم، کمیته پژوهشی طرح اجتماع درمان مدار ( T.C) سازمان بهزیستی استان یزد با موضوع پیشگیری و درمان معتادان نیز عضویت یا مسوولیت داشته و علاوه بر این مجری و ناظر بیش از پنجاه  طرح پژوهشی بوده است.
مدیرکل جدید کانون استان یزد یک بار در 1380 به عنوان پژوهشگر شایسته تقدیر و در سال 1389 به عنوان پژوهشگر برتر استان یزد شناخته شد.
بر همین اساس مراسم معارفه‌ی عباسعلی دانافر مدیرکل جدید کانون استان یزد صبح روز 13 بهمن 1392 با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون برگزار می‌شود.
در این آیین از تلاش‌های علیرضا جلالی مدیرکل سابق کانون استان یزد با عنوان «نکوداشت 20 فصل همت شادی‌بخش» تقدیر خواهد شد.
جلالی 17 اسفند 1387 با حکم مدیرعامل وقت کانون به عنوان مدیر کانون استان یزد منصوب شد و طی 5 سال گذشته این مسوولیت را بر عهده داشت.
ریاست کانون زبان ایران و سرپرستی معاونت اداری و مالی کانون کشور نیز از دیگر مسوولیت‌های وی در کانون به شمار می‌رفت.
مدیرعامل کانون چند روز پیش در مراسم معارفه‌ی رییس جدید کانون زبان ایران و سرپرست معاونت توسعه منابع کانون(اداری، مالی) اظهار امیدواری کرد تا از تجربه‌های جلالی در مسوولیت دیگری در کانون استفاده شود.