کد خبر: 237983
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
بازدید 1891
ویژه برنامه های کانون استان البرز برای ایام الله دهه فجر

اداره کل و مراکز فرهنگی ،هنری کانون البرز اهم فعالیت های خود برای ایام الله دهه فجر را اعلام کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز امسال نیز همانند سال های گذشته فعالیت های ویژه ای را به منظور شناساندن هر چه بیشتر شخصیت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) ، انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن تدارک دیده و اجرا می نماید که فعالیت های جاری مراکز از جمله معرفی ها ( کتاب ،شخصیت ،سرزمین و وقایع ) از جمله این فعالیت هاست . :
و اما اهم ویژه فعالیت ها به شرح ذیل است .  
 
تشکیل کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان :
طبق دستور العمل اجرایی کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ایران جلسات این کمیته با هدف تدوین فعالیت های مشترک و هماهنگ بین حوزه ای تشکیل می شود .
حضور در حرم مطهر معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) :
با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان ونوجوانان با شخصیت والا و آرمان های امام خمینی (ره) چنان چه برنامه کشوری حضور در حرم مطهر امام برگزار شود ،همکاران و اعضا کانون استان البرز در این برنامه حضور فعال خواهند داشت .
حضور در منازل شهدای استان  :
به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضا با شهدا وزندگی نامه آنان و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت ، طی یک برنامه به منزل یکی از شهدای استان خواهیم رفت و اعضا از نزدیک با زندگی نامه و خاطرات خانواده شهید بزرگوار آشنا خواهند شد .
اجرای نمایش عروسکی با عنوان (( جانم آرزوست ) ) در مرکز مجتمع و اجرای نمایش عروسکی توسط گروه نمایشی (( فانوس خیال )) در مراکز 2 و 4 کرج :
اجرای نمایش عروسکی در مراکزی که سالن نمایش دارند توسط همکاران و گروه های نمایشی باهدف ایجاد تجربه خوشایند از ایام الله برای کودکان ونوجوانان .
 
 
انتشار پیک انقلاب :
به منظور معرفی شخصیت و سرزمین کتابچه ای با عنوان (( پیک انقلاب )) طراحی شده و در اختیار اعضا مراکز قرار خواهد گرفت تا آن ها ضمن مطالعه این پیک و آشنایی با سرزمین ایران ،جغرافیای آن ،شخصیت رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری با شهدا ،دستاوردها و توانایی ها نیز آشنا شوند .
لازم به توضیح است که این دفتر چه به گونه ای طراحی شده که بخش هایی از آن در قالب های نقاشی ،شعر ،داستان و خاطره نویسی توسط خود اعضا تکمیل خواهد شد .
 
اجرای برنامه (10 خوان انقلاب ) در مرکز 2 کرج
این برنامه نیز به شکل ویژه در قالب های مسابقه و سرگرمی ،قصه گویی ،کارگاه در مرکز شماره 2 کرج  برگزار خواهد شد .
بزرگداشت روز فناوری فضایی در واحد نجوم کانون استان البرز:
در راستای تحقق شعار اصلی انقلاب یعنی (( ما می توانیم)) و با همکاری سازمان فضایی و پژوهشکده های مربوطه ،برنامه ای  در قالب سمینار و همایش و کارگاه های جذاب و آوردن میمون به فضا رفته ایرانی و گرفتن عکس یادگاری بچه ها با این میمون ،در 19 بهمن اجرا خواهد شد .
لازم به ذکر است :
روز فناوری فضایی 14 بهمن ماه است اما به جهت از دحام برنامه های سازمان فضایی این مراسم در البرز،19 بهمن اجرا خواهد شد .
 
تونل آزادی در مرکز شماره 3 کرج :
در مرکز شماره 3 کرج نیز اعضا با گذشتن از فضایی که به شکل تونل طراحی خواهد شد ،در فعالیت های فرهنگی و هنری مانند : معرفی شخصیت ،شعر خوانی و... شرکت خواهند کرد .
 
برگزاری برنامه های ویژه هر روز در مرکز هشتگرد :
مرکز فرهنگی ،هنری هشتگرد نیز با توجه به نام گذاری روزهای مختلف ایام الله برنامه های مختلفی نظیر بازدید اعضا از موزه آثا شهدای دفاع مقدس ،برگزاری جٌنگ فرهنگی،هنری ، برگزاری نشست های تخصصی سبک زندگی اسلامی برای والدین و حضور در راهپیمایی پر شکوه 22 بهمن را پیش بینی کرده و اجرا خواهند کرد .