بررسی آزمایشگاهی کیفیت اسباب‌‌بازی‌ها در جشنواره کانون

نمونه‌هایی از اسباب‌بازی‌های ارایه شده در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی از سوی کارشناسان متخصص مورد بررسی و کنترل کیفی قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت بازرسی فنی «شاخه زیتون لیان» همکار سازمان ملی استاندارد ایران است و بر مبنای آخرین استانداردهای ملی اسباب‌بازی (6204) و سایر استانداردهای مرتبط با صنعت اسباب‌بازی و سرگرمی کودکان و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و به‌روز، به انجام آزمایش‌های کارشناسی و دقیق در این حوزه می‌پردازد.
بر همین اساس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و این شرکت تخصصی با یکدیگر توافق کرده‌اند تا در روزهای برگزاری جشنواره، نمونه‌هایی از اسباب‌بازی‌های تولیدی و ارایه شده در غرفه‌ها از سوی این شرکت، جمع‌آوری و از نظر کیفیت مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.
محسن حموله رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از حضور کارشناسان شرکت «شاخه زیتون لیان» در محل برگزاری جشنواره در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران خبر داد و گفت: این کارشناسان با حضور در غرفه دبیرخانه شورا، راهنمایی‌ها و نظرهای کارشناسی خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.
به گفته‌ی وی در صورتی که تولیدکنندگان اسباب‌بازی در روزهای 24 تا 28 مرداد 1396 هم‌زمان با برگزاری جشنواره، بیش از یک محصول خود را برای انجام آزمایش ارایه کنند، از سوی این شرکت 50 درصد تخفیف برای انجام آزمایش به آن‌ها ارایه خواهد شد.
حموله توضیح داد که شرکت «شاخه زیتون لیان»، تمامی آزمون‌های ایمنی، فیزیکی و مکانیکی را بر روی اسباب‌بازی‌های پلاستیکی، پولیشی، پولیشی‌واترگیم‌ها، بادکنک‌ها، پرتابه‌ها و اسباب‌بازی‌های باتری‌دار انجام می‌دهد.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ساعت 14 تا 22 روزهای 24 تا 28 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خیابان حجاب تهران میزبان علاقه‌مندان است.