محمد مسلمی : دنیایی پر از صلح و دوستی و شادی برای بچه‌ها بسازیم

محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی آغاز اجرای نمایش «ژنرال‌ها» را با خاطرات خود از مرکز تولید تئاتر کانون و آرزوی دنیایی پر از صلح و دوستی و شادی برای بچه ها رنگین کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،اعضای گروه فیتیله شب گذشته با حضور در مرکز تولید تئاتر کانون و افتتاح رسمی نمایش ژنرال‌ها، مخاطبان کودک و نوجوانی را که انتظار دیدن عموهای فیتیله‌ای را نداشتند، شگفت‌زده کردند.
در پایان اجرای این نمایش امیر مشهدی عباس کارگردان، نویسنده و طراح «ژنرال‌ها» ضمن قدردانی از تمام اعضا گروه و همکاران مرکز تولید تئاتر کانون گفت: امشب نمایش ما میزبان هنرمندانی است که سال‌ها پیش و با سختی بسیار در شرایطی که اجرای تئاتر و به خصوص تئاتر کودک کار آسانی نبود، در این مرکز برای بچه‌ها نمایش می‌دادند. با تریلی به دورترین نقاط کشور می‌رفتند تا بچه‌های شهرها و روستاهای دورافتاده تئاتر ببینند.
او ادامه داد: وظیفه همه ماست که قدر این هنرمندان  - که سختی‌ها را تحمل کردند تا چراغ تئاتر روشن بماند - بدانیم. اگر امروز تئاتر برای کودکان و نوجوانان در خانواده ها شناخته شده است و مخاطب بسیاری دارد، به خاطر تلاش آن‌هاست.
مشهدی عباس با شوخ طبعی و بیان این جمله  که محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن وقتی ما هنوز بچه بودیم چراغ تئاتر کودک را روشن نگاه داشتند، از این سه هنرمند خواست تا روی صحنه بیایند و برای بچه‌ها صحبت کنند.
علی فروتن با بیان خوشحالی خود از این که در اولین روز اجرای یک نمایش، سالن از تماشاگران عادی تئاتر پر است، از تمام بزرگان و اساتید تئاتر کودک و عروسکی یاد کرد که پایه گذار تئاتر کودک در ایران بوده اند و افزود: هر گوشه و کنار این مرکز و این سالن برای من سرشار از خاطره است. شب‌ها و روزهای بسیاری را در این مرکز کار کرده‌ایم و خاطرات زیادی برایمان از آن سال‌ها باقی مانده است.
حمید گلی نیز برای بچه‌ها خاطره «اجرا»یی که فقط برای یک تماشاگر انجام داده‌اند را تعریف کرد: وقتی هیچ تماشاگری به سالن نیامد تصمیم داشتیم کار را تعطیل کنیم اما یک نفر از راه رسید. مریم معترف تنها کسی بود که آن روز برای دیدن کار ما امده بود و ما آن شب فقط برای او کارمان را اجرا کردیم.
محمد مسلمی از نمایش ژنرال‌ها گفت: جنگ موضوعی است که شاید نباید برای بچه‌ها از آن صحبت کرد اما در این همه جنگ که در دنیای امروز ماست کودکان بیشترین آسیب را می بینند. وظیفه ما بزرگ‌ترهاست که دنیایی پر از صلح و دوستی و شادی برای بچه‌ها بسازیم.
وی درخواست کرد: این نمایش که موضوع آن جنگ و خشونتی است که بچه‌ها را احاطه کرده، می‌تواند آغاز یک حرکت برای صلح در جهان باشد. فکر می‌کنم بهتر است دفتری با این پیام که «من جنگ را دوست ندارم»، در بیرون سالن گذاشته شود و کودکان آن را امضا کنند. تا پیام بچه‌های ایران را به همه جهان برساند.
این شب خاطره‌انگیز با عکس‌های یادگاری بچه‌ها با بازیگران نمایش و عموهای محبوب‌شان به پایان رسید.
نمایش «ژنرال‌ها» ساعت 18 در مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیت از طریق سایت تیوال به آدرسwww.tiwall.com  اقدام کنند.