کد خبر: 255985
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
برپایی کارگاه‌های رضوی در کانون هرمزگان

کارگاه‌هایی برای آماده‌سازی و زمینه‌چینی حضور اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، برپا شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی کانون این استان در نشستی با مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون هرمزگان بیان کرد: مربیان باید صفات و خصیصه‌های امامان و پیشوایان بزرگ‌وار را در کودکان و نوجوانان درونی کنند تا در ذهن آنان نقش ببندد.
وی افزود: در مراکز فرهنگی و هنری کانون آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی را می‌توان به وسیله‌ی نقاشی، کاردستی، قصه و... به کودکان آموخت .
کارشناس فرهنگی کانون هرمزگان خاطر نشان کرد: با برپایی نشست‌های مختلف کارشناسی، برای ساماندهی کارگاه‌های رضوی، منابعی تهیه و در اختیار مراکز قرار گرفت تا مربیان با مطالعه و مشاهده‌ی آن‌ها بتوانند کودکان و نوجوانان را راهنمایی کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاشی که از مربیان کانون در زمینه‌ی فعالیت‌های رضوی شاهد هستیم امیدواریم اعضا بتوانند آثار فاخری را در جشنواره‌های رضوی امسال نیز، ارایه دهند.
پذیرایی افزود: هر ساله تلاش کارشناسان در حوزه رضوی این بوده است که با در اختیار قرار دادن منابع مختلف هنری و ادبی بستر مناسبی را برای راهنمایی اعضا ایجاد کنند و امسال نیز بسته‌های 8 تایی انیمیشن با موضوع «قصه‌های رضوی» تهیه و برای مراکز ارسال شده است.
چهاردهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال 1395 هم‌زمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد اما مهلت ارسال آثار 1 تیر 1395 تعیین شده است.
برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تکیه بر «متانت» و «سخاوت» دو ویژگی اخلاقی آن امام همام اجرا می‌شود.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.