داوران سه بخش جشنواره رضوی کانون معرفی شدند

اسامی اعضای هیات داوران سه رشته‌ موضوعی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، از سوی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حالی‌که یکم تیر آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره رضوی است، احکام داوران هشت رشته جشنواره رضوی ابلاغ شد.
بر این اساس، داوری بخش نقاشی رضوی برعهده‌ی معصومه فاضلی مقدس کارشناس مسوول اداره‌کل آفرینش‌های هنری و ادبی– مدرس نقاشی و طراحی کودکان و نوجوانان، کورش پارسانژاد فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه هنر و دارای مدرک درجه یک هنری، غزاله مرصوصی  کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر و معماری– داور چندین دوره از مسابقات نقاشی است.
آثار شرکت‌کنندگان بخش نقاشی در سه گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
صدیقه اسماعیل‌لو کارشناس اداره‌کل آفرینش‌های هنری و ادبی- نویسنده، مریم حسینیان کارشناس مسوول اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و نویسنده، شراره هاشم‌دباغیان کارشناس اداره کل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون و نویسنده، از داوران موضوع داستان کوتاه رضوی هستند.
آثار شرکت کنندگان مسابقه داستان کوتاه رضوی در سه گروه سنی 7 تا 10 سال، 11 تا 13 سال و 14 تا 16 سال بررسی می‌شود.
در موضوع شعرسرایی رضوی نیز، انسیه موسویان کارشناس مسوول اداره‌کل آفرینش‌های هنری و ادبی و شاعر، سودابه امینی معاون اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری و شاعر، مریم اسلامی کارشناس اداره‌کل آفرینش‌های هنری و ادبی و شاعر داوران این بخش هستند.
در این رقابت آثار شرکت‌کنندگان در سه گروه سنی 7 تا 10 سال، 11 تا 13 سال و 14 تا 16 سال بررسی خواهد شد.
هم‌چنین، قرار است برگزیده‌های مراکز و استان‌ها توسط مدیریت‌های همان استان مورد تقدیر قرار ‌گیرند و دبیرخانه‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، نیز آثار برگزیده در هر گروه سنی را به عنوان آثار برتر انتخاب کند.
برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تکیه بر «متانت» و «سخاوت» دو ویژگی اخلاقی آن امام همام اجرا می‌شود.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.