برگزیدگان استانی مسابقه «نقاشی رضوی» خوزستان معرفی شدند

کانون خوزستان برگزیدگان استانی مسابقه «نقاشی رضوی» از مجموعه برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیئت‌ داوران مرحله استانی مسابقه «نقاشی رضوی» کانون خوزستان، 9 اثر از شهرستان اهواز و یک اثر از مسجدسلیمان را به‌عنوان آثار برگزیده این جشنواره در گروه سنی 7 تا 9 سال معرفی کرد.
همچنین در این مسابقه 3 اثر از شهرستان آغاجاری، 5 اثر از شهرستان اهواز، یک اثر از مسجدسلیمان و 2 اثر از شهر بندر امام در گروه سنی 10 تا 12 سال برگزیده و به مرحله کشوری مسابقه «نقاشی رضوی» کانون راه یافتند.
در گروه سنی 13 تا 17 سال نیز 4 اثر از شهرستان امیدیه، یک اثر از سوسنگرد، 3 اثر از آغاجاری، یک اثر از بندر ماهشهر، یک اثر از باغملک، 2 اثر از بندر امام و 3 اثر از شهرستان اهواز عنوان نفرات برگزیده را به خود اختصاص دادند و مجوز حضور در مرحله‌ی کشوری را کسب کردند.
بر اساس اعلام دبیرخانه استانی این مسابقه، کودکان و نوجوانان اهوازی با 34 نقاشی بیشترین آثار را در این مرحله به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، 36 اثر برگزیده استانی مسابقه نقاشی رضوی کانون از میان 180 اثر راه‌یافته از مرحله کتاب‌خانه‌ای با محورهای موضوعی امام رضا علیه‌السلام، متانت و سخاوت (از سیره اخلاقی امام رضا علیه‌السلام و معارف رضوی) با تکیه ‌بر شعار «شمس‌الشموس، خورشید متانت و سخاوت» در سه گروه سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع کاردستی، شعرسرایی، خوش‌نویسی، نقاشی، داستان‌نویسی، معرفی شخصیت، قصه‌گویی و نشریه‌نگاری در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.