آسمانی که سهم آهو شد، نمایشگاه آثار رضوی کودکان در سرخه

نمایشگاهی از آثار رضوی اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه در استان سمنان، با عنوان «آسمانی که سهم آهو شد» گشایش یافت.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه مجیدی سرپرست مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، با بیان این مطلب افزود: این نمایشگاه مجموعه‌ای از 80 اثر اعضای کودک و نوجوان کانون را در دو فراخوان «رضوی» و «رویای من از کویر» در قالب نشریه‌دیواری، نقاشی و کتاب‌سازی پوشش داده ‌است و اعضا و والدین ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه با شخصیت و سیره علمی و عملی امام رضا(ع) آشنا می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و استقبال اعضا برای شرکت در بخش‌های هشت‌گانه‌ی کارگروه کودک و نوجوان آن افزود: با توجه به شعار امسال جشنواره رضوی مبنی بر «شمس‌الشموس، خورشید متانت و سخاوت» سعی بر این بوده تا در راستای پرورش فکری مخاطبان کودک و نوجوان و همچنین تشویق و ترغیب آن‌ها برای بهره‌مندی از فرهنگ اسلامی گام برداریم.
مجیدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه بر معرفی بخشی از فعالیت‌های کانون و غنی‌سازی اوقات فراغت، تشویق اعضای کودک و نوجوان به مطالعه زندگی امام هشتم عنوان و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت یک‌هفته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
رضا کرمی فرماندار سرخه، نیز، در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: از کانون به خاطر این عمل پسندیده قدردانیم و اقدام این مجموعه، برای پرداختن به مفاهیم والای سیره اخلاقی امام رضا‌(ع)، توسعه مفاهیم دینی، تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی میان کودکان و نوجوانان و تقویت فکری و ذوقی آن‌ها بسیار با ارزش است.
کرمی افزود: با توجه به قرارگرفتن شهر سرخه در مسیر عبور زائران رضوی، لازم است تا زمانی برای برگزاری آثار این نمایشگاه در زائرسرای این شهر درنظر گرفته شود؛ چراکه این مهم نقش مؤثری در توسعه مفاهیم دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها خواهد داشت.
این نمایشگاه روز 18 خرداد گشایش یافت و تا یک هفته به کار خود ادامه می‌دهد.