آثار برگزیده جشنواره رضوی در مسیر تهران

داوری آثار رسیده به دبیرخانه ملی کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تا چند روز دیگر در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارزیابی و داوری این آثار در حالی آغاز خواهد شد که کودکان و نوجوانان ایرانی و مربیان کانون سراسر کشور در این رویداد فرهنگی، مذهبی هم‌چون دوره‌های گذشته آن مشارکت قابل توجهی داشتند.
کانون مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان این رویداد را برعهده دارد جشنواره‌ای که با 8 موضوع کاردستی، شعرسرایی، خوش‌نویسی، نقاشی، داستان‌نویسی، معرفی شخصیت، قصه‌گویی و نشریه‌نگاری برگزار می‌شود.
در این میان با پایان یافتن داوری آثار رسیده در سطح استان تعدادی از آثار برگزیده به تهران و دبیرخانه مرکزی این کارگروه مستقر در اداره کل آفرینش های فرهنگی کانون ارسال شد.
بخش‌های هشت‌گانه کارگروه کودک ونوجوان جشنواره رضوی کانون با هدف درونی‌کردن و تعمیق‌بخشی باورهای دینی در بین مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
بر اساس خبرهای رسیده از تمامی استان‌های کشور تعدادی زیادی از اعضای کودک و نوجوان، مربیان کانون و حتی برخی شرکت کنندگان آزاد در این رویداد فرهنگی مذهبی شرکت کرده‌اند.
در همین زمینه کانون استان مازندران از میان یک هزارو 740 اثر رسیده  79 اثر، کرمان از یک‌هزار و 153 اثر 129 اثر، مرکزی از میان 150 اثر 68، گیلان از میان 343 اثر 77،  گلستان از 408 اثر 83، کرمانشاه از  1800 اثر 100، لرستان از 878 اثر رسیده 110 اثر، خراسان شمالی از بین بیش از 200 اثر 27،  کهگیلویه و بویراحمد از بین 1253 اثر 275 و سمنان از میان 218 اثر 40 اثر برگزیده را به دبیرخانه کارگروه کشوری کودک و نوجوان کانون ارسال کرده‌اند.
 چهاردهمین دوره این جشنواره امسال با تکیه ‌بر شعار «شمس‌الشموس، خورشید متانت و سخاوت» برگزار می‌شود.