کودکان و نوجوانان با موضوع امام رضا(ع) کاردستی می‌سازند

ساخت کاردستی با موضوع امام رضا(ع) یکی از مسابقه‌های مجموعه فعالیت‌های ویژه‌ی کودک و نوجوان جشنواره‌ی رضوی تعیین شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موضوع کاردستی اگرچه در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) جایگزین معرفی کتاب(کتاب‌سازی) شده است اما آن فعالیت نیز همچنان در زیر مجموعه مسابقه کاردستی ادامه می‌یابد.
بر اساس اطلاع دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوانان جشنواره، محورهای موضوعی این مسابقه، امام رضا(ع)، متانت و سخاوت (از سیره اخلاقی امام رضا علیه‌السلام و معارف رضوی) با تکیه بر شعار «شمس‌الشموس، خورشید متانت و سخاوت»، تعیین شده است.
علاقه‌مندان تا روز یکم تیر 1395 برای ارسال آثار خود به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام فرصت دارند و برگزیدگان هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع) معرفی خواهند شد.
بر اساس این فراخوان، گروه‌های سنی 8 تا 11 سال، 12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال می‌توانند آثار خود را به  این مسابقه ارسال کنند. شرکت‌کنندگان در گروه سنی اول، کاردستی‌های خود را با مفهوم «متانت و سخاوت» بدون اشاره مستقیم به جشنواره رضوی و در گروه سنی دوم و سوم با در نظر گرفتن مفهوم «رضوی» تهیه می‌کنند.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.