خمره مرادی کرمانی هم‌چنان پرفروش‌ است

رمان «خُمره» اثر هوشنگ مرادی کرمانی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در دو روز اول بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از این کتاب تاکنون بیش از صدهزار نسخه در انتشارات کانون به چاپ رسیده است و شمارگان چاپ دهم آن نیز در سال 1394 2هزار و 200 نسخه بود.
کتاب خمره جوایز زیادی از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده که لوح زرین هیات داوران بزرگ‌سال و مرغک طلایی داوران خردسال جشنواره کتاب کودک و نوجوان، جایزه کتاب سال مجله سروش نوجوان، دیپلم افتخار شورای کتاب کودک، کتاب سال وزارت فرهنگ و هنر اتریش و منتخب 1994 آلمان، دیپلم افتخارCPN هلند، جایزه خوزه مارتی-کاستاریکا و جایزه‌ی کبرای آبی کشور سوییس از جمله آن‌ها است.
هم‌چنین یک فیلم سینمایی نیز با اقتباس از این کتاب به کارگردانی ابراهیم فروزش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
این کتاب داستان خمره آبی است که در یک مدرسه پسرانه قرار دارد و آب آشامیدنی دانش‌آموزان در آن ریخته می‌شود و آب‌خوردن بچه‌ها از این خمره خود ماجراهایی دارد اما یک روز صبح که دانش‌آموزان وارد مدرسه می‌شوند متوجه ترک برداشتن خمره و خالی شدن آب آن می‌شوند و ادامه داستان...
بر اساس این گزارش در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی، کتاب‌های «بردیا و ملکه سرزمین عاج»، «شاهزاده خانومی در مترو»، «دلقک»، «گردان قاطرچی‌ها»، «دایره‌المعارف کاغذبازی»، «گربه‌سانان» و «سگ‌سانان» از تولیدات کانون نیز در دو روز اول با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو و به ترتیب در رده پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت.
غرفه‌های کانون در سه بخش کودک نوجوان، ناشران عمومی و آموزشی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 اردیبهشت 1395 در شهر آفتاب واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران – قم) رو به‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) عرضه محصولات این مجموعه را آغاز و تا 25 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.