«100 تایی‌ها» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مجموعه سه جلدی «100 تایی‌ها» اثر ماسایوکی‌سِب نویسنده ژاپنی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه ژاپنی با عنوان‌های «100تایی‌ها»، «قایم‌باشکِ 100تایی‌ها» و «رژه‌ی 100تایی‌ها» برای گروه سنی «الف» (3 تا 6 سال) و از روی نسخه انگلیسی ارسالی ناشر ترجمه و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب‌ها با موضوع آموزش‌ شمارش و سرگرمی برای کودکان پیش از دبستان با تصاویری از اشیا و حیوانات مختلف تصویرگری شده و کودکان می‌توانند با کمک بزرگ‌ترها در میان این تصویرها پاسخ پرسش‌های مطرح شده در هر صفحه را پیدا کنند.
این‌جا 100تا موش است. چندتایشان قهوه‌ای هستند؟/ روبان قرمزی کجاست؟/ من قشنگم/ هیچ گربه‌ای نمی‌تواند من را بگیرد/ چی می‌خوری و... این‌ها برخی از پرسش‌ها و نوشته‌های یکی از صفحه‌های کتاب 100تایی‌هاست.
کتاب‌«100تایی‌ها» را رضوان خرمیان ترجمه کرده و  ترجمه‌ی «رژه‌ی 100تایی‌ها» برعهده فاطمه گوهریان و حمید پیرهادی بوده است.
هم‌چنین کتاب «قایم‌باشکِ 100تایی‌ها» از این مجموعه سه جلدی نیز از سوی شراره وظیفه‌شناس و فاطمه گوهریان به فارسی برگردانده شده است.
بر اساس این خبر هر یک از کتاب‌های این مجموعه سه جلدی در 28 صفحه رنگی با قیمت 4هزار تومان منتشر شده که دو عنوان «100تایی‌ها» و«رژه‌ی 100تایی‌ها» با شمارگان 5هزار نسخه و «قایم‌باشکِ 100تایی‌ها» با شمارگان 3هزار نسخه به چاپ رسیده است.
این مجموعه با رعایت قوانین بین‌المللی نشر(کپی رایت) و اجازه رسمی انتشارات کای‌سی‌شا ((kaisei-sha از کشور ژاپن منتشر شده و به همراه بیش از 900 عنوان دیگر از کتاب‌ها و محصولات فرهنگی جدید و قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا 25 اردیبهشت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.