استقبال از نمایشگاه، نشانگر اهمیت کتاب نزد خانواده‌ها

نویسنده صاحب نام حوزه کودک و نوجوان استقبال خوب مردم از نمایشگاه در روزهای نخست را نشان از اهمیت کتاب نزد خانواده‌های ایرانی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد حسن‌زاده در حاشیه بازدید از غرفه کانون در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف داشتم به نظر می‌رسد فضای نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته بهتر و استانداردهای نمایشگاهی رعایت شده است.
وی افزود: فضای بخش کودک و نوجوان در این دوره سالم‌‌تر شده و برخی آلودگی‌های صوتی و آزار دهنده‌ای که در نمایشگاه‌های گذشته وجود داشت کم‌تر شده است.
حسن‌زاده اما فضای فیزیکی غرفه کانون را مناسب این مجموعه‌ی باسابقه حوزه کودک و نوجوان ندانست و گفت: کمبود فضا و ازدحام جمعیت در میان قفسه‌های کتاب مانع می‌شود که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند آثار مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.
وی با اشاره گروه‌های مخاطب مختلف یادآور شد: مخاطبان حرفه‌ای همواره با شناخت کامل به نمایشگاه می‌آیند و با مراجعه به سراغ ناشران با برنامه و حرفه‌ای، کتاب‌‌های مورد نظر خود را تهیه می‌کنند.
نویسنده کودک و نوجوان هم‌چنین اضافه کرد در این میان ناشرانی نیز هستند که هدف اصلی را فراموش کرده‌اند و تنها با هدف‌های تجاری و اقتصادی در نمایشگاه شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به تاثیر مثبت فهرست‌هایی مانند کتاب‌های لاک‌پشت‌ پرنده اظهار داشت: این اطلاع رسانی‌ها  موجب  شناخت و اطمینان بیشتر و بهتر مخاطبان از آثار مناسب تولید شده می‌شود.
حسن‌زاده که روز 17 اردیبهشت برای بازدید از نمایشگاه در غرفه کانون حضور یافت، در ادامه گفت: در این دوره از نمایشگاه دو اثر جدیدش یکی رمان نوجوان با عنوان «زیبا صدایم کن» و دیگری شعر نوجوان «وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم» در کانون عرضه شده است.
وی اما از تجدید چاپ نشدن رمان پرمخاطب «هستی» گلایه کرد و افزود: متاسفانه پس از چاپ سوم، این کتاب تجدید چاپ نشده و مخاطبان زیادی سراغ آن را می‌گیرند که امیدوارم مسوولان انتشارات کانون در این زمینه نیز اقدام‌های لازم را صورت دهند.
غرفه‌های کانون در بخش‌های کودک و نوجوان، ناشران عمومی و آموزشی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب، واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) پذیرای بازدید‌کنندگان است