جوایز سومین جشنواره‌ی نمادها و نشانه‌های رضوی اهدا شد

برگزیدگان دو بخش عکاسی و نقاشی سومین جشنواره‌ی نمادها و نشانه‌های رضوی در ارومیه تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراسم پایانی سومین جشنواره‌ی نمادها و نشانه‌های رضوی، با حضور صاحبان آثار برگزیده از استان‌های خراسان رضوی، بوشهر، اردبیل، اصفهان و آذربایجان‌غربی برگزار شد.
فریدون سیدمصطفوی دبیر سومین جشنواره‌ی سراسری نمادها و نشانه‌های رضوی ضمن ارایه‌ی گزارشی از آمار مقایسه‌ای کیفی و کمی آثار در سه دوره‌ی برگزاری این جشنواره گفت: فعالیت در حوزه‌ی زندگی و شناخت امام‌رضا(علیه‌السلام) زمان، مکان و آغاز و پایان ندارد و مراسم پایانی، تنها بهانه‌ای برای تقدیر از برگزیدگان است.
مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌های رضوی ترویج فرهنگ رضوی و تعمیق نگاه کودکان و نوجوانان به سیره‌ی علمی و عملی این امام بزرگوار است ما نیز با این نگاه که مراسم پایانی هر جشنواره‌ی رضوی آغازی است برای ارتباطی عمیق بین کودکان و نوجوانان و امام هشتم علیه‌السلام سعی بر آن داریم تا به بهترین نحو این ارتباط و دوستی را در قالب برنامه‌ی چند ساعته به تصویر بکشیم.
 
توفیق حضور در جشنواره امام رضا(علیه‌السلام) کمتر از زیارت نیست
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی در آیین پایانی سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی با اشاره به این نکته که تببین ارزش‌های دینی و اسلامی باید از کودکی و با برنامه مورد توجه قرار گیرد گفت: وجود حرم مقدس امام رضا(علیه‌السلام) در ایران فرصت مغتنمی برای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی است و در روایات بسیار نیز به زیارت حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) تاکید شده است، برگزاری و حضور در چنین برنامه‌هایی که مزین به نام این بزرگان است کمتر از توفیق زیارت نیست.
عیسی قنبری افزود: کانون به خلق آن‌چه از ذهن خلاق کودکان و نوجوانان می‌گذرد می‌پردازد و ارزش این کار زمانی بیش‌تر خواهد بود که در حوزه‌ی شناخت ائمه و بزرگان دین باشد که به زیبایی در کانون به آن پرداخته شده است.
محسن حموله مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون، حسین بخشایشی نایب رئیس و اعضای شورای شهر ارومیه، محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، طاهر بخشایی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری، قاسم سید تاجی مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، علی برزگری رییس ستاد اقامه‌ی نماز و جمعی دیگر از نمایندگان دستگاه‌ها در این آیین حضور داشتند.