رابطه‌ی اسباب‌بازی و توسعه‌ی فرهنگ

نقش سازنده‌‌ی اسباب‌بازی در توسعه‌ی فرهنگ، تمدن و ارزش‌ها، موضوع نشستی است که در آن سه کارشناس در حاشیه‌ی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور به بحث می‌نشینند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر چهارشنبه 20 مرداد و همزمان با روز سوم جشنواره، از ساعت 17 تا 19، مناف یحیی‌پور به همراه دکتر بهزاد سلیمانی و مهندس مصطفی میرفندرسکی، نقش و حضور اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها را در فرهنگ و تمدن کشور بررسی می‌کنند.
این نشست از جمله نشست‌های تخصصی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی است که هرروز با یک موضوع در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
حضور بیش از 60 غرفه از تولیدکنندگان و طراحان بازی و سرگرمی در کنار داوری آثار داخلی در یک سال گذشته، بخش‌های دیگر جشنواره هستند. روز جمعه 22 مرداد و همزمان با آیین پایانی این رویداد، از برترین‌های این صنعت نیز تقدیر خواهد شد.
امسال بخشی نیز به بازی‌های سنتی و بومی ایران اختصاص یافته که طی آن، بازدیدکنندگان جشنواره با این بازی‌های قدیمی آشنا می‌شوند و در صورت تمایل، خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.