حاجی‌فیروز و مبارک‌بانو به خانه‌ها می‌آیند

شخصیت مبارک و حاجی‌فیروز از شخصیت‌های نمایشی قدیمی در قالبی جدید و با امکان استفاده در بازی‌ها و نمایش‌های مختلف، از جمله محصولاتی هستند که در غرفه‌ی «فواره» در دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ارایه شده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نسیم امیرخسرو از اعضای گروه «فواره» درباره‌ی محصولات این غرفه گفت: شخصیت مبارک در قالب «مبارک قیفی»، «مبارک رقصان»، «مبارک بانو» و «بندبازک» ارایه می‌شوند. مبارک‌بانو تلفیقی از طبلک و شخصیت مبارک است. بندبازک نیز چهار شخصیت دخترک، پسرک، مبارک و حاجی فیروز را در برمی‌گیرد.
به گفته‌ی مسوولان این غرفه از بهمن سال گذشته ایده‌ی ‌تشکیل «گروه هنری فواره» شکل گرفته است. اعضای این گروه دانش‌آموخته‌ی رشته‌های نمایش و نمایش عروسکی هستند و با هدف احیای بازی‌های قدیمی و شخصیت‌های عروسکی قدیمی در قالب بازیچه‌های نمایشی و حرکتی به تولید محصولات خود می‌پردازند.
یکی دیگر از محصولات جدید «گروه هنری فواره» سرسره مرغ، خروس و اردک و جاتخم‌مرغی با نام «مرغانه» است.
این گروه، آثار فرهنگی‌هنری خود را در دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از 18 تا 22 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب ارایه کرده است.
این جشنواره با شعار "من هم بازی، تو هم بازی" با بیش از 60 غرفه‌ی ارایه‌ی محصولات داخلی، روز جمعه با معرفی و تقدیر از برترین طرح‌ها و ایده‌ها و نیز تولیدات داخلی، به کار خود پایان می‌دهد.