استقبال از طرح اهدای اسباب‌بازی برای اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودک

مسوول غرفه‌ی اهدای اسباب‌بازی برای تجهیز اتاق بازی بیمارستان‌های کودک از استقبال خوب مردم از این برنامه‌ی خیریه خبر داد.

پری‌ناز بابایی یکی از مسوولان غرفه با اشاره به فراخوان این برنامه گفت: امسال همه این نکته را‌ رعایت کرده‌اند که اسباب‌بازی‌ها نو باشد، اسباب‌بازی‌های دست‌دوم هم سالم و تمیزند و البته گروهی هم کمک‌های نقدی اهدا کرده‌اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تا پایان دومین روز جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، علاوه بر مردم، سه واحد فروش اسباب‌بازی هم با اهدای چند مجموعه‌ی اسباب‌بازی و سرگرمی نو، در این امر خیر شرکت کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
طرح اهدای اسباب‌بازی و سرگرمی برای راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودک، در دومین سال خود از سوی کانون و گروه «سلامت و هنر» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای هدیه‌های مردمی است.
در همین حال، بابایی استقبال مردمی را در مقایسه با سال پیش بسیار پررنگ‌تر دانست و دلیل آن را تبلیغات مناسب بیان کرد. او با اشاره به این‌که تنها در روز اول نمایشگاه سه‌چهارم غرفه‌ی این طرح، از هدایا پرشده بود گفت که از همین الان شروع به بسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها کرده‌ایم تا جا برای اسباب‌بازی‌های جدید باز شود.
بابایی در ادامه گفت امسال سعی کرده‌ایم مراکز بیشتری را پوشش بدهیم و اسباب‌بازی‌ها را به جاهای مختلف بفرستیم. اگر هم کمک مالی می‌شود برای بیمارستان‌هایی که اصلا زمین بازی ندارد، صرف کنیم.
او بیمارستان‌های تهران را اولویت اول این برنامه عنوان و اضافه کرد که در بخش دوم، اسباب‌بازی‌های باقی‌مانده هم به بیمارستان‌های شهرستان‌ها و مراکز بهزیستی اهدا می‌شوند.
این اسباب‌بازی‌ها از لحاظ بهداشتی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، شست‌وشو و پاکیزه‌سازی می‌شوند.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور با شعار «من هم بازی، تو هم بازی» با برپایی 60 غرفه از محصولات تولیدکنندگان داخلی و کالاهای وارداتی دارای مجوز، به مدت پنج روز پذیرای عموم مردم و خانواده‌هاست.
بخش ویژه‌ی بازی‌های سنتی ایرانی در کنار غرفه‌هایی برای فعالیت‌های خیریه در زمینه‌ی سرگرمی و بازی، همچنین 10 کارگاه تخصصی با محوریت استفاده از اسباب‌بازی در امر آموزش، از بخش‌های این جشنواره هستند.