کودکان و نوجوانان جزایر هرمز و قشم قصه‌های ایرانی شنیدند

قصه‌گویان شرکت کننده در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی هرمزگان در جزایر قشم و هرمز برای دانش‌آموزان مدارس، قصه‌های ایرانی را روایت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در استان هرمزگان، قصه‌‌گویان ضمن حضور در دور رقابتی قصه‌گویی جشنواره، هنر خود را به مدارس برده و کودکان و نوجوانان جزایر قشم و هرمز نیز امکانی به دست آورند که روایت تازه‌تری از قصه‌‌های ایرانی را از زبان قصه‌گویان استان‌های مهمان بشنوند.
بر اساس این گزارش، پاییزه طاهری، مریم شفیع‌زاده، فائزه سالاری و فرشته صیدمرادی از مربیانی بودند که در این برنامه روایت خود را از قصه‌های ایرانی ارایه دادند.
در عین حال، مهتاب شهیدی قصه‌گوی کانون استان تهران نیز با حضور در مدرسه استثنایی  پیوند با زبان اشاره قصه‌گویی کرد. قصه‌گویی با زبان اشاره از برنامه‌های مراکز فراگیر کانون به شمار می‌رود.
 کانون استان هرمزگان با داشتن چهارده مرکز فرهنگی هنری در سراسر استان برای کودکان و نوجوانان جزایر قشم و هرمز نیز شرایطی فراهم کرده است تا با حضور در مراکز از خدمات فرهنگی، ادبی و هنری کانون استفاده کنند.
برگزاری نمایشگاه عکس محرم در حاشیه این جشنواره و برگزاری نمادین عزاداری‌های محلی محرم و تئاتر محرم از جمله برنامه‌های این جشنواره بود که روز 10 دی برگزار شد.
در این جشنواره 39 قصه‌گو از 7 استان از روز دهم تا سیزدهم دی در شهر بندرعباس رقابت می‌کنند.
بر همین اساس، به صورت هم‌زمان رقابت‌های یک منطقه دیگر این جشنواره نیز در شهر رشت در حال برگزاری است. دو جشنواره دیگر منطقه‌ای نیز روز 17 دی در کرمانشاه و 25 دی در بوشهر برگزار می‌شود.
مرحله‌ی نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور برگزیدگان 4 جشنواره منطقه‌ای، از 28 بهمن تا 1 اسفند در تبریز برگزار می‌شود.