حضور قصه‌گویان جشنواره منطقه‌ای در میهمانی کانون رشت

ویژه برنامه‌ی قصه و قصه‌گویی هم‌زمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گویی درمرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه که در آن مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون ، جمعی از قصه‌گویان جشنواره منطقه‌ای و اعضای کانون حضور داشتند، فعالیت های متنوعی با محوریت قصه و قصه گویی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای قصه‌ها برگزار شد.
جمعی از قصه گویان شرکت کننده در جشنواره منطقه‌ای گیلان با قصه‌های گلدان خالی، سیا کوچولو و چرا گربه موش می‌خورد؟ به دیدار اعضای کانون شماره یک رشت رفتند و آنان را با جلوه‌هایی از فرهنگ، آداب و رسوم استان‌های البرز، خراسان رضوی و لرستان آشنا کردند.
همچنین اعضای نوجوان کانون نیز قصه‌ی "در جستجوی خدا" را برای شرکت‌کنندگان در این برنامه قصه‌گویی کردند.
آشنایی با عبدالرضا مزاری جلالی مربی کانون و نویسنده کتاب‌های داستان، هنر و سرگرمی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز بود.
 جلالی در این برنامه طی سخنانی به نوجوانان یادآور شد: برای خلق قصه‌ها باید به دنیای پیرامون خود با نگاهی دقیق و ظریف نگریست تا با خلاقیت و ابتکار به قصه‌های ناب دست بیابیم.
کتاب برنجک، چوب‌ها و ریشه‌ها، صداسازها، فرفره‌های سنتی ایران و پیله‌ها از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله کتاب‌های این نویسنده است که در این ویژه برنامه به میهمانان معرفی شد.
مسابقه کتاب‌سازی از قصص قرآنی، اجرای موسیقی زنده توسط عضو نوجوان کانون، مسابقه مَثَل‌های گیلکی با عروسک شال ترس ممد (برگرفته از افسانه‌ای گیلانی) و عروسک‌گردانی مربی هنری کانون و اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقه از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.
دو جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کانون به صورت هم‌زمان در رشت و بندرعباس در حال برگزاری است و دو جشنواره دیگر هم طی روزهای 17 و 25 دی در کرمانشاه و بوشهر برگزار خواهد شد.
برگزیدگان این 4 رقابت در مرحله‌ی نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که طب روزهای 28 بهمن تا 1 اسفند در تبریز برگزار می‌شود حضور خواهند یافت