کاروان قصه‌گویی جشنواره منطقه‌ای به مدارس رشت رفت

چند قصه‌گوی شرکت کننده در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور در قالب یک کاروان با حضور در مدارس شهر رشت، کودکان و نوجوانان گیلانی را با قصه‌های بومی و محلی دیگر استان‌های کشور آشنا کردند.

به گزارش روابط عمومی  و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای، قصه‌گویان استان‌های البرز، کردستان و لرستان در مدارس دخترانه و پسرانه شهر رشت قصه‌گویی کردند.
در این برنامه ابتدا مربی فرهنگی کانون استان گیلان به معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و سپس قصه‌گویان با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف و پوشش محلی برای دانش‌آموزان قصه گفتند.
در این کاروان فرزانه بدرپور، هیوا ملکی و مژگان فرضی‌پور از استان‌های البرز، کردستان و لرستان با لهجه‌های شیرین و پوشش محلی قصه‌های "آرزوی فیل خاکستری" (با ابزار) ، "خانه‌ی پرسر و صدا" و "چرا گربه‌ها موش می‌خورند؟" را برای دانش‌آموزان قصه‌گویی کردند.
کاروان شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور مورد استقبال کودکان، نوجوانان و اولیای مدارس قرار گرفت، به طوری که خواستار حضور بیشتر کانون در مدارس شدند.
این کاروان قصه‌گویی بیش از 500 دانش آموز دختر و پسر از مدارس شهید منوچهر صدیقی و فرشتگان در رشت را تحت پوشش قرار داد.
هم‌زمان با برگزاری این رویداد یک جشنواره منطقه‌ای دیگر نیز در شهر بندرعباس شاهد رقابت برترین قصه‌گویان 7 استان کشور است.
برگزیدگان 4 رقابت منطقه‌ای در نهایت روزهای 28 بهمن تا 1 اسفند در تبریز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.