قصه‌های مذهبی باید در متن جشنواره‌ها ارزیابی شوند

قصه‌های مذهبی شایسته‌ی توجه بیشتر و جدی‌تر در جشنواره‌های قصه‌گویی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صادق کیانی‌مقدم یکی از قصه‌گویان شرکت کننده در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای هرمزگان با بیان این مطلب اضافه کرد: قصه‌های مذهبی را نباید به مناسبت‌ها محدود کرد چرا که خیلی از نکات آموزنده و تربیتی با استفاده از همین قصه‌ها به مخاطب منتقل می‌شود.
به اعتقاد این قصه‌گو نباید صرف این که قصه‌ای مذهبی است از ارزیابی آن در کنار سایر قصه‌ها باز بماند و تنها به خاطر مذهبی بودنش مورد توجه قرار بگیرد، بلکه یک قصه‌ی مذهبی باید از تمام مولفه‌های قصه‌گویی حرفه‌ای بهره بگیرد و ضمن پرداختن به موضوع امامان، معصومین، کربلا و آیین‌های دینی به صورت تخصصی دنبال شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد.
این قصه‌گو که با قصه‌ای با موضوع کربلا در جشنواره منطقه‌ای استان هرمزگان شرکت کرده است، ابراز امیدواری کرد که قصه‌های مذهبی و آیینی مانند ادبیات آیینی مورد توجه داوران قرار بگیرند تا بتوانند در آینده ظرفیتی را ایجاد کنند که جشنواره قصه‌های مذهبی به صورت مستقل در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شود.
کیانی‌مقدم که سال‌ها در مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان قصه‌های مذهبی گفته‌ است، افزود: من از نزدیک شاهد استقبال جالب بچه‌ها از این نوع قصه‌ها بوده‌ام.
بر اساس این گزارش، 39 قصه‌گو در بخش‌ برگزیده‌های پیشین، مربیان، آزاد و راه یافتگان به مرحله منطقه‌ای در بخش‌های جداگانه‌ای به رقابت می‌‌پردازند.
گفتنی است شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه دو کانون با حضور قصه‌گویانی از استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد و هرمزگان از 10 تا 13 دی در شهر بندرعباس برگزار می‌شود.