برگزیدگان مسابقه‌ی عکاسی «جاده‌ی ولایت» معرفی شدند

هیات داوران اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» اسامی برگزیدگان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیات داورن مسابقه متشکل از "مجید رمضان پور اصفهانی"، "ماهدخت فارسانی" و "ارمغان کاظمی" از میان 3 هزار و 159 اثر رسیده به دبیرخانه، آثار برتر را در سه گروه سنی معرفی کردند.
بر اساس این گزارش در رده سنی 7 تا 9 سال "محمد حسین سعدونی" و "مهدی آلبو غبیش" هر دو از خرمشهر و "محمد رضا آل بو بالدی" از آبادان به ترتیب رتبههای اول تا سوم این گروه را کسب کردند.
هم‌چنین در گروه سنی 10 تا 12 سال "زهرا ابودوله" از آبادان، "شیوا سراج همدانی" از اهواز و "فاطمه شاوردی" از شادگان به عنوان سه برگزیده این بخش از مسابقه انتخاب شدند.
بر اساس رای داوران "حسین فولادی" از خرمشهر، "محمد جزیره" و "محمد امین رشیدی" هر دو از آبادان را در گروه سنی 13 تا 17 سال حایز رتبه اول تا سوم معرفی شدند.
هیات داورن در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کرد: ورود امام رضا (ع) به خاک خوزستان در حقیقت ایجاد دروازه‌ی تشیع علوی، ظهور و نسج تفکر ائمه (علیه‌السلام) است.
ما از کسی سخن می‌گوییم که به خاکی قدم گذاشت که مشهدش شد و در آن آرام گرفت. اما کیست که نداند امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) چون رودی جاری در اعماق جان و دل مردم این خاک جریان دارد همین بس که با دیدن خیل مشتاقان زائرانش شاید دیگر واژه منسوب غریب الغربا کم‌رنگ جلوه کند.
هیات داوران اولین جشنواره عکاسی رضوی جاده ولایت ضمن ابراز خرسندی و شعف از قرار گرفتن در میان کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از بیانیه خود آورده‌اند: نگاه معصومانه کودکان و نوجوانان ما را شگفت زده کرد گرچه محدودیت موضوع و امکانات فنی در کارها به چشم می‌خورد. ولی مهم‌ترین نکته همان نگاه معصومانه‌ی بچه‌هاست که به معصومیت رضوی گره می‌خورد.
گفتنی است: مراسم پایانی اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» و تجلیل از برگزیدگان صبح روز 18 شهریور با حضور حسن حائری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، حجت الاسلام والمسلمین به لک مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و مشاور فرهنگی استاندار، حجت‌الاسلام والمسلمین سپهر مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان، علی گنج کریمی معاونت تولید کانون و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.