پایان جشنواره سراسری داستان کوتاه کودک و نوجوان رضوی درکرمانشاه

نخستین جشنواره سراسری "داستان کوتاه رضوی" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با معرفی برگزیدگان در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مشاور مدیرعامل کانون کشور در این جشنواره با اشاره به رسالت کانون در کشور، گفت: باید تلاش کرد مفاهیم تربیتی را با مفاهیم و سیره اهل بیت (علیهم‌السلام) گره زنیم تا همگی از برکات این تلاش که چیزی جز سعادت نیست، بهره‌منده شویم.
سیدمجتبی صدر با اشاره به این‌ که تربیت صحیح انسان‌های بزرگ، نتیجه عجین شدن با مفاهیم تربیتی و معنوی است افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص)، دو امانت گران‌بهای قرآن و عترت را در بین امت خود به امانت گذاشتند، که توسل به آن دو، باعث سعادت و رهسپاری به رضوان الهی می‌شود.
وی با بیان این‌که یک امانت سنگین نزد ائمه (ع) است که باید به اهلش سپرده شود، اظهار کرد: در زمان امام صادق(ع) این امانت به اوج علمی خود رسید و ایرانیان نیز به عنوان مردمان سرزمین آگاهی، مشتاق راهنما و هادی از اهل بیت (ع) بودند و با حضور امام رضا (ع) در ایران امانت سنگین به دست اهل علم سپرده شد.
وی تاکید کرد: پرورش انسان‌های مومن و متفکر، رسالت اصلی کانون‌های پرورش فکری است، به همین دلیل نگاه ویژه‌ای به زندگی اسلامی و تربیت معنوی انسان وجود دارد که باید معنویات در آن پررنگ‌تر شود.
مدیرکل کانون استان کرمانشاه نیز در خصوص جایگاه امام رضا(ع) سخن گفت و بر اهمیت شناخت امام‌رضا(ع) و سیره ایشان برای زندگی بهتر تاکید کرد.
رضا موزونی با اشاره به خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: کرمانشاه جغرافیای قصه‌های حماسی معاصر سرزمین ایران اسلامی است، و آخرین برگ‌های دفاع مقدس در کرمانشاه با عملیات مرصاد ورق خورد.
وی با بیان این که دو هزار و 700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است افزود: از بین این آثار، 250 اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند که از این بین 12 نفر به عنوان برگزیده و 20 نفر به عنوان تقدیری اعلام خواهند شد.
در ادامه این آیین در گروه سنی 7 تا 9 سال، زهرا قادری از اصفهان، زهرا لازمی از یزد و سارا هوشور از البرز تجلیل شدند.
همچنین در گروه سنی 10 تا 11 سال، از محمد مهدی فرجمند از فارس، فاطمه کاظم ستوده از البرز و عسل اخلاقی از بوشهر و در گروه سنی 12 تا 14 سال از زهرا احمدی کیونانی از کرمانشاه، فاطمه امامی مقدم از خراسان رضوی و هلیا سادات حسینی از خراسان رضوی و در گرو سنی 15 تا 17 نیز از محمدحسن سیفدار از تهران، نسترن جوادنیا از کرمانشاه و فاطمه حشمتیان از کرمانشاه با حضور مسوولان تقدیر شد.