میرتاج الدینی: قصه، خمیرمایه‌ی همه‌ی رسانه‌هاست

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی معتقد است خمیرمایه‌ی همه رسانه‌ها قصه است و علی‌رغم گسترش رسانه‌ها و پیشرفت فن‌آوری قصه‌گویی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز با بیان این مطلب تاکید کرد: قصه‌گویی یک هنربرتر است و هیچ چیز به اندازه قصه گفتن در دوره کودکی و نوجوانی نمی‌تواند در معماری ساختمان وجود انسان موثر باشد.
وی در ادامه از خداوند به عنوان خالقی هنرمند یاد کرد که خود را به واسطه‌ی آفرینش انسان در قرآن تحسین کرده است.
میر تاج‌الدینی هدف از بیان قصه در قرآن را آرامش دل‌ها، روشن‌کردن حقیقت، پندآموزی، تذکر و تقویت اراده عنوان کرد و یادآور شد که قصه‌های قرآن سرشار از پیام‌های تربیتی برای انسان‌هاست و قصه‌گو بر فطرت مخاطبان خود تاثیر می‌گذارد.
معاون رییس جمهوری در ادامه به ذکر داستان‌هایی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس پرداخت و خواستار استفاده قصه‌گویان از این داستان‌ها به عنوان منبعی برای قصه‌گویی شد.
وی همچنین در پایان سطح جشنواره قصه‌گویی را بالا توصیف کرد و از دست اندرکاران برگزاری این رویداد قدردانی کرد.
در این مراسم محمدعلی نصرتی معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی قصه را تلاشی هنرمندانه در قالب کلام برای هدایت کودکان به سوی رشد و بالندگی عنوان کرد و افزود: همه‌ی انسان‌ها به طور ذاتی به شنیدن قصه علاقه دارند و قصه‌گویی پاسخی به این نیاز فطری انسان است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، اخلاق مداری، نظم‌پذیری، رعایت عدالت و شهروند‌مداری را از جمله رهیافت‌های موثر قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت:اولین قصه‌گوی زندگی هر فرد، والدین او هستند که مفاهیم زندگی را از طریق قصه‌ها به او منتقل می‌کنند.
این مقام مسوول اذعان داشت: همه‌ی ما وارثان دست‌آوردهای گذشتگان‌مان هستیم و بایستی به شایستگی، این امانت‌داری را به عهده بگیریم.