ویژه‌نامه کانون آذربایجان شرقی با عنوان "آخار" به صورت روزانه منتشر می‌شود

اخبار و رویدادهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دو زبان انگلیسی و فارسی به صورت روزانه در ویژه‌نامه‌‌ی کانون آذربایجان شرقی با عنوان "آخار" در اختیار حاضران در جشنواره قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور‌بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آخار در گویش ترکی به معنای همیشه جاری است.
این نشریه درنخستین شماره‌ی ویژه جشنواره شانزدهم به شرح پیشنهاد سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر نامگذاری یک بوستان به‌نام قصه‌گویی در هر شهر ایران وبیان دیدگاه علی‌رضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص جشنواره قصه‌گویی به عنوان فرصتی برای تبیین ارزش‌های دینی، فرهنگی و ملی می‌پردازد.
گزارشی از روند برگزاری شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی از زبان محمد باقرآدوسی معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره و سخنان آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز درباره قصه و قصه‌گویی در این نشریه منتشر شده است. 
همچنین پیام‌های جداگانه‌ای از محمود مروج مدیرهماهنگی اموراستان‌ها و دبیرشانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و حجت‌الاسلام والمسلمین الیاس ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ومدیر اجرایی جشنواره به چاپ رسیده است.
گزارشی از دیدار دست‌اندرکاران جشنواره قصه‌گویی با نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، معرفی بخشی از زندگی آیت‌الله قاضی طباطبایی به عنوان اولین شهید محراب، بیان دیدگاه‌های قصه‌گویان حاضر در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی ومعرفی واقعه‌ی قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 از دیگر بخش‌های نخستین شماره نشریه آخار است.
نشریه "آخار" عنوان نشریه فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی است که به صورت فصل‌نامه منتشرمی‌شود وهم‌زمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت روزانه به دو زبان انگلیسی و فارسی در 8 صفحه رنگی به چاپ می‌رسد.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 50 قصه‌گوی ایرانی و خارجی صبح روز 29 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز آغاز شد و تا اول اسفند ماه ادامه خواهد یافت.