قصه‌گویان داخلی و خارجی 18 قصه روایت می‌کنند

دومین روز از شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز با روایت 14 قصه ایرانی، 4 قصه خارجی و برگزاری چهار نشست تخصصی ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فریده محمودی قصه‌گوی استان مرکزی آغازگر دومین روز از جشنواره است و قصه «پهلوان دخت» را روایت خواهد کرد.
در ادامه سید محدثه حسینی با قصه «مردی از هزاوه»، یاسمن رحیمی نیکو با قصه «غریبی در نزدیکی» و ملیحه کرمی با قصه سردار ایرانی «آریو برزن» به ترتیب از استان‌های گلستان، زنجان و بوشهر به قصه‌گویی می‌پردازند.
«الومبه هلن نامایی» از کنیا چهارمین قصه‌گوی خارجی شرکت کننده در این جشنواره خواهد بود که «افسانه فومو لیونگو از پیت»  را برای کودکان تبریزی روایت می‌کند.
 در همین حال تارا شیرانی از استان مرکزی با قصه خاله شاخ نبات، حسنیه بنت حسین با قصه  «الاغ بد شانس» از کشور مالزی و طاهره لاکیان از تهران با قصه مورچه کوچولو و ساچیو آزوما از کشور ژاپن با قصه «پایه‌های انسانی کاخ کوریاما» قصه‌گویی می‌کنند.
بر اساس این خبر نشست تخصصی قصه‌گویی در منطقه آزاد ارس یا حضور علی خانجانی از ساعت 10 صبح الی 12 یکی دیگر از برنامه‌های صبح روز دوم است.
 نرمین کریمی از البرز، محمد حمو محمد از اسپانیا، سیما نوروزی سپیده از همدان، هیوا ملکی از کردستان و صبری رحیمی از کردستان به ترتیب با قصه‌های «الاغ باسواد»، «انگشتر»، «پهلوان پهلوانان»‌، «بر دشمن بتاز» و «ماه همه» قصه‌گویان پایانی دومین روز جشنواره خواهند بود.
در عین حال 3 نشست تخصصی دیگر از ساعت 21 الی 30/22 با حضور اساتیدی هم‌چون علی خانجانی، اسدالله شکرانه و حمید نوایی لواسانی به صورت جداگانه در محل هتل پارس تبریز برگزار می‌شود.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن 29 بهمن تبریز آغاز به کار کرده و عصر یکم اسفندماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.