شعار 'زنده باد کودکی زنده باد زندگی' لبخند را بر لبان کودکان بیرجندی نشاند

هم‌زمان با سراسر کشور هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با سراسر کشور هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی‌هنری کانون خراسان جنوبی کلید خورد.
عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی، در جمع کودکان بیرجندی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی کودک گفت: امسال به همت همه‌ی مسوولین دلسوز شاهد برگزاری هفته ملی کودک در سراسر کشور هستیم و این یعنی همه می‌خواهند نگاه ویژه‌ای به کودکان داشته باشند تا آینده‌ی روشنی برای این عزیزان فراهم شود.
در همین حال مدیرکل کانون خراسان جنوبی گفت: کودکان سرشار از انرژی و شادی هستند و دولت‌مردان و برنامه‌ریزان عرصه کودک نباید این توان را نادیده بگیرند، بلکه باید کودکان را فهمید و شرایط را برای بروز استعدادها و توانایی‌های غنچه‌های باغ زندگی فراهم کرد.
صمدی از همکاری مسوولان استان خراسان جنوبی در استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی و همه‌ی کسانی که با برنامه‌ریزی برای شناخت نیازهای مادی و معنوی کودکان قدم در این راه گذاشتند، قدردانی کرد و یادآور شد: اگر کودکان را به خوبی بشناسیم، می‌توانیم برای آن‌ها کارهای مؤثری انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش شرایط زندگی را برای برخی از کودکان نگران‌کننده خواند و گقت: متأسفانه امروزه حقوق کودکان زیادی از جمله کودکان طلاق، کودکان خیابانی، کودکان کار توسط بزرگترها نادیده گرفته می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا حقوق کودکان را به همگان یادآور شویم.
 
هفته ملی کودک، بزرگترها را متوجه حقوق کودکان کرد
طاهره حمیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نیز در این مراسم گفت: برگزاری هفته ملی کودک اقدام ارزشمندی است که به دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اتفاق افتاد و جای قدردانی دارد.
حمیدی اضافه کرد: هفته ملی کودک سبب شد تا همه‌ی اقشار جامعه به ویژه مسوولان متوجه دوران کودکی باشند، دورانی که در زندگی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است.
وی کودکان را تعیین‌کننده سرنوشت جامعه دانست و خاطر نشان کرد: باید امروز برای تربیت و آموزش کودکان برنامه‌ریزی کرد و غفلت از کودکان، ما را در آینده دچار مشکلات خواهد کرد.
آیین گشایش هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک بیرجند، با حضورمدیرکل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و دیگر کارشناسان ستادی آموزش و پرورش، کانون، بهزیستی و نیروی انتظامی، مربیان و کودکان برگزار شد.
اجرای سرود، قرائت بیانیه‌ی روز جهانی کودک، پخش کلیپ هفته ملی کودک از جمله برنامه‌های آغازین هفته ملی کودک در مرکز شماره یک بیرجند بود.
در ادامه، کارگاه‌های فرهنگی هنری ادبی شامل : کاردستی، قصه گویی، نقاشی، سفال، انیمیشن و ادبی با حضور مسوولان افتتاح شد.
 طی هفته کودک دانش‌آموزان مدارس در دو نوبت صبح و عصر با حضور در کانون در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.
 
هفته ملی کودک پاس‌داشت حقوق کودکان است
مدیرکل کانون خراسان جنوبی هم‌چنین در جمع دانش‌آموزان دبستان مطهره گفت: هفته ملی کودک پاس‌داشت حقوق کودکان است.
هم‌زمان با پانزدهم مهر ماه و آغاز هفته ملی کودک عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر هفته ملی کودک در استان خراسان جنوبی در جشن نمادین هفته ملی کودک که در دبستان مطهره بیرجند برگزار شد، حضور یافت.
صمدی در جمع کودکان مقطع ابتدایی هفته ملی کودک را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: هفته ملی کودک فرصت نابی است که همه‌ی نگاه‌ها متوجه کودکان باشد، کودکانی که نیازمند توجه هستند و باید به حقوق آن‌ها احترام گذاشت.
وی اضافه کرد: هفته ملی کودک پاس‌داشت حقوق کودکان است، کودکان به واسطه کودکی دارای نیازهای عاطفی و مادی هستند که بر اثر گذشت زمان این نیازها تغییر کرده است و حالا باید بزرگترها به آن توجه کنند.
مدیرکل کانون سخنانش را با بیان قصه‌ای از شجاعت کودکان ایرانی به پایان برد و به دانش‌آموزان قول داد برای کتاب‌خانه‌ی مدرسه آن‌ها کتاب ارسال کند.