کودکان بیرجندی میهمان استاندارخراسان جنوبی شدند

هم‌زمان با 16 مهر روز جهانی کودک جمعی از کودکان بیرجندی به نمایندگی دیگر کودکان استان، با قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ظهر روز 16 مهر ماه 1392 جمعی از اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کودکان بهزیستی در کنار مربیان کانون و کارشناسان آموزش و پرورش و بهزیستی میهمان سالن اجتماعات استانداری شدند تا در این روز که متعلق به کودکان است با قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی دیدار کنند.
 در این دیدار رشید با تبریک روز جهانی کودک گفت: در ایران اسلامی با توجه به جهان‌بینی توحیدی و اسلامی که حاکم است کودکان از جایگاه خاصی برخوردار هستند.
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: ما پیرو مکتبی هستیم که پیشوایان دینی ما دوست‌دار کودکان بودند، برای چگونگی رفتار با کودکان الگوهای بی‌نظیری را به ما معرفی کرده است، به ویژه پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی که در این زمینه سرآمد هستند.
وی با اشاره به تاریخچه پیمان نامه حقوق کودک گفت: پیمان نامه حقوق کودک در 54 ماده در سال 68 نوشته شد در حالی در بسیاری از کشور هم‌چون سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان به حقوق کودکان هیچ توجهی نشد و حتی شاهد کشتار کودکان یا بی‌خانمان شدن کودکانی بودیم که هیچ وسیله‌ای برای دفاع نداشتند.
رشید در ادامه توجه به وضعیت بهداشتی و تغذیه کودکان را در جامعه ضروری دانست و گفت: توجه به وضعیت غذایی و بهداشتی کودکان در تمام دوران تحصیل از مهد کودک تا دبیرستان باید مورد توجه قرار گیرد تا آینده به کودکانی سپرده شود که سالم و تندرست هستند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر جایی محدویتی و مشکلی وجود دارد، دلیل آن عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب است، بنابراین باید زیرساخت‌ها را برای کودکان در جامعه به حد مطلوب رساند.
رشید در عین حال اضافه کرد: آموزش و زندگی کودکان باید در مکانی مفرح شکل گیرد تا استعدادها و توانایی‌هایشان شکوفا شود.
وی با اشاره به سخنان بزرگان تاریخی و دینی به ویژه رهبرکبیر انقلاب گفت : مطالعه خاطرات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به خوبی به ما نشان می‌دهد، توجه به کودکان تا چه اندازه در کودکی و بزرگسالی آن‌ها تأثیر گذار است.
رشید در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مربیان و اولیای تربیتی گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برا ی کودکان باید بر اساس آموزه‌های دینی و آموزش‌ها و بر اساس معارف اسلامی باشد و مراقب باشیم در تربیت کودکان غرب زده نشویم، کارهایی انجام ندهیم که تنها ظاهر داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان این‌که امروز تربیت فرزندان باید مطابق تعالیم اسلامی باشد تصریح کرد: پدرها و مادرهای شاغل باید فرصت را برای حضور در کنار فرزندانشان فراهم کنند و تربیت باید یک اصل فراموش نشدنی در زندگی باشد.
رشید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یک مرجع برای پرورش فکر معرفی کرد که باید تقویت شود و تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز باید در مقطع ابتدایی برنامه‌ریزی مدون داشته باشد، زیرا شکل‌گیری شخصیت کودکان در این دوره از تحصیل صورت می‌گیرد.
عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در ابتدای دیدار کودکان با استاندارگفت: امسال شاهد یک اتفاق بسیار مهم در حوزه کودک هستیم و هماهنگ شدن تمام سازمان‌ها و نهادها برای گرامی‌داشت هفته ملی کودک در سطح کشور بیانگر توجه همه جانبه‌ی مسوولین به حقوق کودکان است.
صمدی با بیان این‌که از آغاز هفته کودک یعنی 15 مهرماه شاهد اجرای برنامه‌ها هستیم گفت: تمامی برنامه‌های این هفته در کمیته هفته ملی کودک بر اساس شیوه نامه‌ای که در ستاد مرکزی کانون تدوین شده بود، در محل فرمانداری هر شهرستان تنظیم شده است و این برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگیهنری در سطح و ادبی هم‌چنان در مراکزآموزشی، مدارس و مهد کودک‌ها در حال اجرا می‌باشد.
مدیر کل کانون با اشاره به راهپیمایی سراسری کودکان در سطح کشور و هم‌زمان با روزجهانی کودک گفت: کودکان بیرجندی امروز با حضور در راه‌پیمایی خواستهها و نیازهایشان را فریاد زدند و آن‌ها را به بزرگترها یادآوری کردند.
صمدی در همینحال یادآور شد: کودکان خراسان جنوبی در هفته ملی کودک با ائمه جمعه، فرمانداران و شهرداران نیز دیدار می‌کنند تا با دیدگاه‌ها و نظرات مسوولین بیشتر آشنا شوند و نظرات خود را نیز بیان کنند.
وی در ادامه با بیان این‌که در استان خراسان جنوبی 140 هزار دانشآموز کودک و نوجوان وجود دارد که می‌توانند از خدمات 12 مرکز فرهنگیهنری ثابت، 4 کتاب‌خانه سیار روستایی، 2 کتاب‌خانه پستی، 1 کتاب‌خانه سیار شهری بهره‌مند می‌شوند یادآور شد، کانون در کنار آموزش و پرورش و بهزیستی تلاش می‌کند تا به پرورش استعدادهای کودکان استان کمک کند.
مدیرکل کانون تصریح کرد: 14 هزار کودک و نوجوان استان عضو مراکز فرهنگیهنری کانون هستند که 30 درصد این عزیزان را کودکان روستایی تشکیل می‌دهند و ما امیدداریم با نگاه ویژه مسوولین شاهد گسترش فضاهای خدمات به کودکان و نوجوانان باشیم.
قرائت بیانیه و اهدای تابلو نقاشی اعضای کانون به استاندار و طرح سوال از سوی کودکان وپاسخ از استادار از دیگر بخش‌های این دیدار صمیمی بود. 
پایان بخش این دیدار عکس یادگاری کودکان و نوجوانان و مربیان در کنار قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی بود.