در کنار قوای جسمی، قوای روحی کودکان نیز باید رشد کند

اعضای ستاد هفته ملی کودک آذربایجان‌شرقی با حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری با تبریک هفته ملی کودک، با اشاره به جایگاه کودکان در تعالیم اسلامی تاکید کرد: دین مقدس اسلام به عنوان جامع‌ترین ادیان در همه ابعاد برای انسان‌ها ارایه طریق کرده است و این امر به ویژه در مورد کودکان بسیار گسترده‌تر است.
ایشان افزودند: کودکان نیاز به تحرک و بازی دارند و البته باید توجه داشت که در کنار رشد قوای جسمی قوای روحی آنان نیز باید رشد کند.
آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اهمیت تربیت صحیح کودکان و این که نباید برای کودکان سخت‌گیری کرد یادآورشد: در مورد تربیت کودکان نباید غفلت کرد و آزاد گذاشتن کودک به این معنی نیست که کودک را تربیت صحیح نکنیم و ادب را به او یاد ندهیم.
ایشان با مهم دانستن نقش خانواده در تربیت کودک افزود: در این خصوص رفتار و گفتار پدر و مادر بسیار مهم است. اگر والدین در خانه دروغ نگویند فرزندان آنان نیز از دروغ پرهیز خواهند کرد. پدر و مادر اگر برای تربیت فرزند خود وقت نگذارد در حق او جفا کرده است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های کانون گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند برای اوقات فراغت و تربیت صحیح کودکان کارهای مهمی انجام دهد و سهم به‌سزایی در تربیت نسل آینده داشته باشند چرا که کودکان امانت الهی هستند و باید به نحو احسن از این امانت نگهداری کنیم.
وی تاکید کرد: فعالیت‌هایی مثل نمایش و مانند آن که در کانون اجرا می‌شود نقش مهمی در تربیت‌آموزی کودکان دارد.
حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری با تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد هفته ملی کودک آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد با تداوم این فعالیت‌ها در جهت رشد صحیح کودکان خدمات بیشتری ارایه شود.
ایشان هم‌چنین برای دست‌اندرکاران این ستاد در شکوفایی بیش از پیش استعداد کودکان آرزوی موفقیت کرد.
پیش از سخنان آیت‌الله مجتهد شبستری، حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد هفته ملی کودک استان تصریح کرد: امسال برای هم افزایی بیشتر و با ابتکار کانون، هفته ملی کودک با مشارکت نهادها و سازمان‌های ذیربط برگزار می‌شود.
دبیر ستاد هفته ملی کودک با اشاره به اهم برنامه‌های این هفته در استان آذربایجان‌شرقی افزود: به تناسب نام‌گذاری روزهای این هفته برنامه‌های گسترده‌ای در تبریز و دیگر شهرهای استان برگزار می‌شود.
در این دیدار که اعضای ستاد هفته ملی کودک آذربایجان‌شرقی حضور داشتند دکتر رییسی مدیرکل محیط زیست استان نیز با اشاره به اجرای طرح محیط‌یار اظهار امیدواری کرد با مشارکت کانون این طرح در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی توسعه یابد.
دکتر رادپور مدیر گروه فرهنگی اجتماعی استانداری نیز از ابلاغ آیین‌نامه هفته ملی کودک به تمام فرمانداری‌های استان خبر داد.
در ادامه دکتر کوشا رییس مرکز بهداشت استان با استقبال از نام‌گذاری هفته ملی کودک این مناسبت را فرصتی برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مهم برای کودکان دانست و با اشاره به آمارهای موجود تصریح کرد: در خصوص سلامت کودکان باید علاوه بر سلامت جسمانی سلامت روحی آنان را مورد توجه قرار داد.
استانداری آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، سازمان ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تبریز، نیروی انتظامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعضای ستاد هفته ملی کودک هستند.
هفته ملی کودک از 15 الی 21 مهر ماه با هدف معطوف نمودن توجه جامعه به حقوق کودکان در سراسر کشور برگزار می‌شود.