کودکان سردشت به دبیر کل سازمان ملل متحد نامه نوشتند

کودکان سه شهر سردشت ایران، هیروشیمای ژاپن و حلبچه عراق در محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی، نامه‌ای را به صورت تومار امضا و به بان‌کی‌مون ارسال کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این تومار که با عنوان"آقای بانکیمون عزیز سلام" آغاز شده کودکان سردشت با در آغوش داشتن عروسک‌های دارا و سارا به دبیرکل سازمان ملل متحد گفتند: که کودکان دنیا دوست دارند در کنار پدر، مادر و عروسک‌های‌شان همیشه در صلح و دور از جنگ زندگی کنند و فاجعه‌ای مانند بمباران شیمیایی سردشت هرگز در هیچ نقطه از دنیا اتفاق نیفتد.
تومار امضا شده توسط دو نوجوان با لباس‌های سفید که نام حلبچه و سردشت بر روی آن‌ها به نشانه‌ی صلح و دوستی نقش بسته بود در مقابل کتاب‌خانه مرکزی اصفهان نصب و سپس تحویل نماینده‌ی سازمان ملل متحد شد تا پیغام صلح کودکان سردشت به دست دبیرکل سازمان ملل متحد برسد.
کودکان سردشت، هیروشیمای ژاپن و حلبچه‌ی عراق هم‌زمان میزبان گروه‌های هنری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و نماینده‌ی سازمان ملل متحد بودند.
گفتنی است: اصفهان هم‌زمان با سه شهر آسیب دیده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی در جهان میزبان فیلم‌های بین‌المللی کودک و نوجوان بود.
این ویژه برنامه که به مناسبت هفته‌ی ملی کودک و توسط دبیرخانه‌ی بزرگداشت این هفته در سردشت ترتیب یافته بود با همکاری اعضای ستاد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت برگزار شد.