پرورش کودکان از خانه شروع می‌شود

امام جمعه سمنان در دیدار مدیر و کارکنان کانون گفت: پرورش کودک ابتدا باید از خانه شروع شود و در مرحله دوم وظیفه مربیان آموزش و پرورشی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کودک و نوجوان و گرامی‌داشت هفته ملی کودک گفت: کودک در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در همین زمینه روایت‌های زیادی نیز وجود دارد.
وی توصیه کرد پرورش کودک ابتدا باید از خانه شروع شود و در مرحله دوم وظیفه مربیان آموزش و پرورشی است و یادآور شد که به بخش اول کمتر توجه شده است و این کار مربیان را دشوارتر کرده چرا که اگر در بخش اول درست عمل شود شما نیز در مرحله دوم کار راحت‌تر و توفیقات بیشتری خواهید داشت.
شاهچراغی افزود: اگر پدر و مادر نقش خود را خوب ایفا نکنند شما (مربیان کانون) هم نمی‌توانید نقش خودتان را به خوبی انجام دهید پس لازم است برای رفع این کمبود اول به پدر و مادرها سفارش کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر دین محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و در عین حال یادآور شد: کانون باید تلاش کند تا فعالیت‌های خود را در روستا‌ها و مناطق محروم بیشتر توسعه دهد چرا که بسیاری از شخصیت‌ها و مراجع بزرگ ما از روستاها هستند.
امام جمعه سمنان توصیه کرد کودکان ونوجوانان را هرگز دست‌کم نگیرید و به آن‌ها مهربانی و اکرام کنید و با اعمال خود آن‌ها را پرورش دهید چرا که اسلام بر این موضوع بسیار تاکید کرده است.
شاهچراغی در پایان با تأکید بر ایمان به خدا و خدمت به برادران دینی، همدلی و تواضع بین کارمندان را از ملزومات موفقیت در راه خدمت رسانی دانستد.
در ابتدای این نشست هم‌چنین علی اکبر فراتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گزارشی از عملکرد اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک ارایه کرد.