کانون، کلید سازمان محیط زیست برای ورود به خانه کودکان است

معاون محیط طبیعی سازمان حفاطت از محیط زیست به مناسبت روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و از فعالیت‌های این مرکز در هفته ملی کودک دیدن کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر احمد علی کیخا گفت: بخش قابل توجهی از توان آموزش سازمان را برای کودکان متمرکز کرده‌ایم ما تصمیم داریم در دور جدید همکاری با کانون، از گستردگی مدیریت و توانایی این مرکز استفاده کنیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کانون با داشتن بیش از 900 مرکز در کشور، این توانایی را دارد که سازمان محیط زیست را برای رسیدن به اهدافش به جمعیت دانش‌آموزی بالغ بر 12 میلیون نفر مرتبط کند.
وی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست در اولین گام از این ظرفیت انبوه و قابل توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده خواهد کرد زیرا این راه ما را زودتر به اهداف‌مان خواهد رساند.
کیخا امر حفاظت از محیط زیست را معطوف به سازمان محیط زیست ندانست و تاکید کرد: وظیفه حفاظت از محیط زیست در قانون اساسی یک وظیفه عمومی تعریف شده است و همه شهروندان جامعه باید خودشان را مسوول آن بدانند.
وی به عدم هم‌سویی و ناهماهنگی سازمان‌ها در برنامه‌ریزی برای کودکان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما نه تنها در حوزه کودکان و نوجوانان بلکه در دیگر حوزه‌ها ناهماهنگ عمل می‌کنیم. مدیریت جزیره‌ای مشکلی است که ما باید هر چه زودتر در سطح مدیریت کلان به حل آن اقدام کنیم.
معاون محیط طبیعی سازمان حفاطت از محیط زیست گفت: ما تصمیم داریم در سطح کشور از ظرفیت سازمان‌های مختلف کمک بگیریم و برنامه‌های مدون و هدف‌مندی را برای کودکان و نوجوانان پیاده کنیم.