کودکان ایران خواستار حمایت رییس جمهور از منابع آب کشور شدند

کودکان شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته ملی کودک از رییس جمهور خواستند از منابع آب کشور محافظت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون در پایتخت، در کاری مشترک بین این موسسه و سازمان حفاظت از محیط زیست در نمایشگاه هفته ملی کودک به شکلی نمادین در کنار یک آب‌نما جمع شده و خواهان توجه مسوولان به حفاظت از منابع آب کشور شدند.
کودکان حاضر در مرکز در کنار دکتر «احمدعلی کیخا»، معاون سازمان حفاظت از زیست کشور و «محسن فضلی» مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان تهران جمع شده و ضمن تشکیل یک زنجیره انسانی حفاظت از آب و منابع حیات را از مسوولان خواستار شدند.
این کار همزمان با قرائت پیام دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در این مراسم انجام گرفت و کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با تشکیل زنجیره‌ای نمادین در کنار آب خواهان مراقبت و توجه مسئولان از منابع محیط زیست شدند.
این کودکان با تاکید بر شعار هفته ملی کودک یعنی «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» خطاب به سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس جمهور گفتند مهم‌ترین مایه حیات و زندگی ما آب است و دولت باید برنامه‌های گسترده و عملی برای حفظ آن مطرح کند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست در چهارمین روز از هفته ملی کودک که با نام میراث فرهنگی، کودک و طبیعت نام‌گذاری شده بود برای حفاظت از زیستگاه‌ها و منابع آبی اقدام به تشکیل کارگروهی مشترک کردند که یکی از برنامه‌های آن بازدید کودکان از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها و نوشتن نامه‌ای با موضوع "آقای رئیس جمهور برای نجات منابع آب کشور اقدام کنید"بود.