کودکان رنگ‌ها را برای تصویر آلزایمر به بازی گرفتند

کودکان 4 تا 16 سال رنگ‌ها را به بازی گرفتند تا به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان بگویند شما را با «آلزایمر» هم هم‌چنان دوست داریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با هفته ملی کودک به همت کانون، «انجمن آلزایمر ایران» برگزیده‌های مسابقه نقاشی با عنوان «مامان بزرگ، بابابزرگ دوست‌تان داریم» را به نمایش درآورده است که این مسابقه با هدف ارتباط عاطفی بین نسل‌ها و آشنا شدن کودکان با موضوع «آلزایمر» برگزار شده بود.
«محبوبه بابایی» مسوول روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران در این باره گفت: انجمن ما با هدف آشناسازی کودکان و والدین‌شان با موضوع آلزایمر و با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسابقه نقاشی برگزار کرد که از سراسر ایران بیش از 760 نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
 به گفته‌ی مسوول روابط عمومی انجمن آلزایمر، این نقاشی‌ها توسط 3 داور بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی و از میان آن 105 اثر در سه گروه منتخب برگزیده، منتخب تقدیری و منتخب نمایشگاهی انتخاب و پس از آن‌که جوایزی به آنها اهدا شد در نمایشگاه هفته ملی کودک به نمایش درآمد.
بابایی، هم‌چنین درباره آثار به نمایش درآمده گفت: بچه‌ها خیلی خوب با این موضوع ارتباط برقرار کردند و از پس آن برآمدند به ویژه آن‌که مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کودکان به خوبی کار کردند و آن‌ها را برای این مسابقه آماده کرده بودند. در یکی از این نقاشی‌ها که در نمایشگاه هفته ملی کودک به نمایش درآمده است، مادربزرگی روی صندلی نشان داده شده که در حال بافتنی بافتن است و غذا در حال سوختن و مادر بزرگ فراموش کرده غذا را از روی گاز بردارد.
«محبوبه بابایی» مسوول روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران که در محل نمایشگاه با خبرنگار ما سخن گفت افزود: انجمن ما از سال 1380 تاسیس شده و در حال حاضر در شهر اکباتان تنها مرکز روزانه توانبخشی و درمان به نام قاصدک را به صورت خیریه فعال کرده است. این مرکز تنها مرکز موجود در سراسر ایران است که لازم است توجه بیشتری به این موضوع و مددجویان آن شود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی با اعضای خود در این کار، انجمن ما را یاری داده است.