در مرکز علوم کانون از پیچیدگی‌های علم لذت ببرید

گروه‌های زیست‌شناسی، نجوم و رباتیک زیرمجموعه‌های تشکیل‌دهنده مرکز علوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازدنیای خزندگان، آغازیان، و شگفتی‌های منظومه شمسی و جنین انسان برای بچه‌ها برنامه‌های جالب و جذابی دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازدید کنندگان از نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور در این غرفه‌ها با برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز علوم آشنا شدند.
گروه زیست شناسی که سابقه‌ای 25 ساله دارد، با در اختیارگذاشتن چند میکروسکپ برای کودکان بازدیده کننده، نمونه‌هایی از پای حشرات، کپک نان و پرزهای بدن انسان را به آن‌ها نشان می‌داد.
به گفته عطیه احمد‌زاده کارشناس این بخش، بچه‌ها می‌توانستند برخی از حیوانات تاکسیدرمی شده، مانند سوسمار، ماهی پفی، لاک پشت دریایی، کاسکو و گورکن را از نزدیک ببینند.
بخش نجوم از دیگر بخش‌های مورد توجه برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه بود. کودکان و نوجوانان در این بخش با خدمات و کلاس‌های آموزش مرکز نجوم در کانون آشنا شدند. این مرکز با داشتن تلسکوپ‌ها و ابزار دیجیتالی و برگزاری کلاس در فصول مختلف سال، کودکان را به دنیای ستارگان منظومه شمسی می‌برد.
کودکان در بخش رباتیک نیز، با چگونگی ساخت ربات‌ها آشنا ‌شدند. آن‌ها می‌توانستند برخی ربات‌های ساخته شده را ببینند. کودکان و نوجوانان با کاربرد نانو ربات‌ها در بدن انسان در بیماری‌ها، ربات‌های آموزشی و ربات‌ها در مسابقات و بازی‌ها و... آشنا شدند.
به گفته یزدی، کارشناس این بخش، ربات‌های فوتبالی و جنگجو در میان دانش‌آموزان ابتدایی و ربات‌های برنامه‌نویس در میان دبیرستانی‌ها بیشترین طرفداران را دارد.
مرکز علوم کانون در خیابان نیروی هوایی، انتهای خیابان خشی، در نزدیکی ایستگاه مترو کلاهدوز قراردارد و در تمام فصول مختلف سال در بخش‌های زیست شناسی، نجوم و رباتیک برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های علمی، آموزشی و سرگرمی متنوعی دارد.