کودکان به امید زنده ماندن احساس کودکی با نمایشگاه خداحافظی کردند

بیش از 21هزارکودک پایتخت‌نشین در مدت یک هفته از غرفه‌های نمایشگاه هفته ملی کودک بازدید کردند. کودکان در حالی که با بازی‌های جدید آشنا شدند و عروسک‌های محلی ایرانی را شناختند و حیوانات وحشی را لمس کردند مهر امسال را به مسوولان کودک و نوجوان سپردند تا در یک‌سالی که پیش روی آن‌هاست بتوانند همه نهادهای مرتبط با کودکان را یک‌پارچه برای حمایت از این قشر بسیج کنند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه هفته ملی کودک روز گذشته پس از هفتمین روز میزبانی از کودکان‌، والدین و اولیا مدارس آن‌ها به کار خود خاتمه داد. 30 غرفه‌ای که هر روز صدای جیغ و فریادهای شادی بخش کودکان را در خود جای داده بودند تا مناسبت بعدی برای کودکان با آن‌ها خداحافظی کردند.
در این مدت 7 نشست تخصصی در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون برگزار شد و صاحب نظران و متخصصان کودک و نوجوان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که امسال وظیفه دبیری این جشن ملی را برعهده داشت براساس مصوبه امسال ستاد برگزاری هفته ملی کودک برای سال آینده نیز این مسوولیت را برعهده دارد.
کانون در برگزاری هفته ملی کودک امسال ابتکاری به کار بست تا در شرایطی که مسوولان وزارت نیرو از بحران آب در کشور خبر می‌دهند با بسیج کودکان و تشکیل زنجیره‌های انسانی نگاه‌های مسوولان را برای حفاظت و نگهبانی از منابع آب به عنوان اصلی‌ترین منبع زندگی جلب کنند. این حرکت در حالی توسط کانون و سازمان حفاظت از محیط زیست در محل نمایشگاه هفته ملی کودک به انجام رسید که شعار امسال، «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» بود.
کودکان سراسر ایران در این یک هفته با حضور در مراکز 900 گانه استانی و شهرستانی کانون در جشن‌ها و برنامه‌های این مناسبت حاضر شدند تا ضمن بازی‌هایی که در خود آموزه‌های مختلفی را جای داده است از بزرگ‌ترها بخواهند به مسایل کودکان به درستی نگاه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.
هفته ملی کودک امسال از 15 مهر آغاز شد و در تهران نیز در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون، نماینده یونیسف در ایران، نماینده یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا و مسوولان سایر نهادهای مرتبط با کودکان هیجانی به خود گرفت. در این مراسم «مهتاب کرامتی» سفیر صلح یونیسف در ایران نیز حضور داشت.