روزانه صدای 2 هزار دانش‌آموز در کانون پیچید

مشاور فرهنگی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه حوزه قانون‌گذاری را به حقوق و جایگاه کودکان در جامعه از مهمترین دست‌آوردهای، برگزاری هفته ملی کودک عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن فضلی در آخرین روز هفته ملی کودک گفت: حضور و همکاری 20 نهاد و سازمان برای برگزاری این جشن بزرگ، پوشش رسانه‌ای و درگیرکردن فعالان، متخصصان و کارشناسان این حوزه‌، ضرورت ارتقاء جایگاه کودکان و نوجوانان را بیش از پیش برای همه ما روشن کرد.
مدیرکل کانون استان تهران گفت: اگر چه کانون در طول سال برای کودکان و نوجوانان این چنین برنامه‌هایی دارد، اما آن‌چه که در این روز ها اتفاق افتاد نه تنها برای بچه‌های کانون که برای همه کودکان جامعه ما می‌تواند نتایج بسیار سودمندی به دنبال داشته باشد.
وی به حقوق و جایگاه کودکان در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه کودک در جامعه ما بی‌دفاع است. احترام به حقوق کودکان فقط به معنی برگزاری جشن و شادمانی نیست. کودکان با نیازهای ویژه ، کودکان کار، خیابانی، بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز از دغدغه‌های ما هستند. حقوق همه کودکان باید نه تنها در خانواده که در جامعه و مدرسه نیز محترم شمرده شود. این‌جاست که جمله «حوزه کودک بیدفاع است»، معنی پیدا می‌کند.
مدیر با سابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این مسئله که برخی نمایندگان مجلس با تاسیس فراکسیون کودک‌، پای این حوزه را به مجلس باز کردند، بسیار امیدوار کننده است.
مشاور فرهنگی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی را سرآغازی برای همکاری سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ارتقاء جایگاه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: امسال برگزاری هفته ملی کودک به کانون واگذار شد و به علت فاصله کوتاه این پیشنهاد تا برگزاری جلسات استانی‌، ما فرصت کافی برای برنامه‌ریزی گسترده نداشتیم. اما امیدواریم که به زودی با تشکیل دبیرخانه هفته ملی کودک، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب را برای سال آینده تدوین کنیم.
مدیرکل کانون استان تهران گفت: ما برای دور هم جمع کردن سازمان‌ها و نهادها یک سال وقت داریم و می‌خواهیم از فرصتی که در این یک هفته به ما دست داد، استفاده کنیم.
 وی ادامه داد: ما از توانایی و ظرفیت‌های حوزه قانون‌گذاری در مجلس، شورای انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی استفاده خواهیم کرد تا با سیاست‌گذاری درست، بستر مناسبی برای برگزاری هفته ملی فراهم کنیم.
محسن فضلی گفت: ما خودمان را متولی کودکان نمی‌بینیم ولی برگزارکننده هفته ملی کودک خواهیم بود و مصمم هستیم که با استفاده از این فرصت حوزه کودکان جایگاه و اهمیت لازم را در جامعه ما پیدا کند.
هفته ملی کودک از 15 مهر در سراسر کشور و در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری‌،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران شروع به کار کرد و تا روز 21 مهر ادامه داشت. بنا به گفته مدیرکل استان تهران علاوه بر بازدیدکنندگان روزانه‌، 2هزار دانش‌آموز هر روز از برنامه‌های این مرکز دیدن کردند.