برپایی جشن «کودک و بازی» در کانون اهواز

جشن دومین روز هفته‌ی ملی کودک با عنوان «کودک و بازی» با حضور مسوولان، مربیان و اعضای مراکز کانون مجتمع اهواز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراسم گرامی‌داشت دومین روز هفته‌ی ملی کودک با عنوان «کودک و بازی» هم‌زمان با 16 مهر روز جهانی کودک، با سخنرانی مدیرکل کانون خوزستان و تاکید مجدد وی بر اهمیت جایگاه کودکان در جامعه برگزار شد.
بر اساس این گزارش در بخش اول این مراسم برنامه‌های متنوعی همچون قصه، نمایش بز ناقلا، بازی و مسابقه پرتاب کن، اجرای سرود روز جهانی کودک برای شرکتکنندگان اجرا شد.
در بخش دوم این مراسم شرکتکنندگان از غرفه‌های، نقاشی، کاردستی، انیمیشن، بازی و سرگرمی، گریم، دل‌نوشته‌ها، فروش کتاب و محصولات فرهنگی که توسط کانون برپا شده است، بازدید کردند.
همچنین در ادامه، بچه‌ها در غرفه‌های بهداشت دهان و دندان، بهداشت مدارس، بهداشت خانواده، بهبود و تغذیه، آموزش سلامت، فوریت‌های پزشکی و سایت سلامت که توسط معاونت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بر پا شده است حضور یافتند.
در آخرین برنامه‌ی این روز بچه‌ها با حضور در غرفه بهزیستی از کارهای دستی کودکان دیدن کردند.   
گفتنی است دومین هفته ملی کودک و نوجوان از (15 تا 21 مهر) با همکاری سازمان‌های بهزیستی، علوم تحقیقات و فن‌آوری، دفتر نمایندگی یونیسف، هلال‌احمر جمهوری اسلامی، پلیس راهور و معاونت فرهنگی ناجا، فدراسیون ورزش‌های همگانی انجمن بازی‌ها و ورزش‌های کودکان، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها در استان خوزستان در حال برگزاری است.
 
بازارچه خیریه کودکان و نوجوانان به نفع بچه‌های سرطانی در اهواز
هم‌زمان با هفته ملی کودک، بازارچه خیریه کودکان و نوجوانان اهوازی با عنوان «دستان سبز 3» به نفع بچه‌های مبتلا به سرطان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع اهواز در حال برگزاری است.
جهان ‌گل‌محمدی مسوول برگزاری این بازارچه با اعلام این خبر گفت: اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه کانون اهواز برای سومین سال متوالی به همراه مربیان فرهنگیهنری، ادبی و خانواده‌ها به نفع بچه‌های سرطانی بازارچه خیریه برپا کردند.
وی در این باره افزود: بازارچه‌ی خیریه هنرهای دستی اعضا که برای سومین بار جهت فروش آثار هنری با هدف کمک به کودکان سرطانی کار خود را از ابتدای تابستان 1392 آغاز کرده بود از ابتدای هفته ملی کودک به صورت رسمی در مجتمع فرهنگیهنری کانون اهواز افتتاح شد.
گل‌محمدی پیرامون این برنامه توضیح داد: این بازارچه از 15 الی 21 مهر سال جاری ادامه خواهد داشت و درآمد حاصله از فروش آثار به کودکان مبتلا به سرطان اهدا خواهد شد.
مسوول برپایی این بازارچه همچنین یادآور شد: در دو دوره‌ی برگزاری این برنامه که هم‌زمان با روز جهانی کودک برپا شد مبلغ 5 میلیون ریال از فروش کارهای دستی کودکان و نوجوانان جمع‌آوری و به بچه‌های سرطانی اهدا شد.
گل‌محمدی ابراز امیدواری کرد با توجه به گسترش این برنامه در سال جاری و استقبال خوب بچه‌ها و خانواده آن‌ها، ضمن تولید بیشتر آثار، فروش حداکثری تولیدات را شاهد باشیم و مبلغ بیشتری را بتوانیم به این کودکان اهدا کنیم.