123 دوست بچه‌ها، پدرها و مادرها و حامی صلح در خانواده

هفته ملی کودک تنها سازندگان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی-هنری را دور هم جمع نکرد، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی 123 نیز در این روزها در کنار دیگر حامیان کودکان گرد هم آمدند تا به بچه‌ها بگویند، هر زمان که به کمک احتیاج دارند می‌توانند روی آن‌ها حساب کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اورژانس اجتماعی 123 این روزها در محوطه باز هفته ملی کودک آماده پاسخ‌گویی به کودکان و نوجوانانی هستند که می‌پرسند، 123 چه کارهایی برای بچه‌ها انجام می‌دهد.
این کارشناسان می‌توانند به بچه‌هایی کمک کنند که به دلیل مشکلات مالی، بیماری و ... پدر، مادر و یا بزرگترهایشان، نمی‌توانند شرایط خوب و سالمی را در خانه داشته باشند. نه تنها این کودکان، حتی پدرها و مادرها در چنین شرایطی که خانه در شرایط خوبی قرار ندارد و متشنج شده است، می‌توانند با گرفتن شماره 123 از مشاوران و کارشناسان 123 برای حل مشکلاتشان مشورت و کمک بخواهند.
کودکان مانند بزرگسالان شهروندان جامعه محسوب می‌شوند و حق دارند مانند بزرگترهایشان از خدمات 123 استفاده کنند. بسیاری از ما در هنگام قرار گرفتن و مواجه شدن با برخی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بسیاری از بیماری‌ها ممکن است نتوانیم مانند شرایط معمول، زندگی‌مان را مدیریت کنیم، بروز خشم و عصبانیت در این موقعیت‌ها ممکن است بچه‌ها و دیگران را در خانواده با ترس، آسیب و یا مشکلاتی روبرو کند. هر یک اعضای خانواده می‌توانند در چنین موقعیتی با 123 تماس گرفته از آن‌ها کمک بخواهند. اورژانس اجتماعی 123 دوست خانواده‌ها، با داشتن کارشناسان و متخصصان آماده است تا به کودکان، پدر ها و مادرهایی که در خانواده با مشکلاتی مانند عصابیت، خشونت، پرخاشگری و برخوردهای فیزیکی قرار می‌گیرند، کمک کنند. این کارشناسان مددکار و مشاوره خانواده هستند و در اولین هدفشان، حل مشکل در خانواده است.
بر اساس آمار موجود، بسیاری از خانواده‌ها اذعان دارند که با مشاوره و کمک خواستن از اورژانس اجتماعی 123 توانسته‌اند علاوه بر این که مشکلات خانوادگی خود را حل کنند، به برخی مسائل آموزشی و نکته‌های تربیتی آگاه شده و در حل برخی مشکلات مهارت کسب کرده‌اند.
اورژانس اجتماعی 123 در طول هفته و با ارائه خدمات رایگان در خدمت خانواده‌ها است و در راه انسجام و صلح در خانواده‌های ایرانی گام برمی‌دارد.